Oj. Detta blir nog dyrt?

.. och när vi ändå snackar frisyr så slänger jag iväg en till liten text om det. Jag planerar att lägga ut mucho money på det denna gången. Inte för att jag vill bli av med pengar, utan för att jag vill göra något åt det som sitter på mitt huvud som har gått från att vara brunett- svall till olikfärgad rishög. Typ. Jag skall beskriva färgen på mitt hår innan jag skall beskriv vad jag vill göra åt det:

Längst ner vid topparna är det typ min naturliga färg. Typ guldfärgat. Eller gyllenblondt som det så fint heter.
strax ovanför är det någon ljusbrun variant av nyans.
i mitten av mitt långa hår (rishög?) är det mörkbrunt. Alltså: här sitter typ all färg kvar från när jag tonade det för ett år sedan (jag tonade mig för att färgen skulle gå ur, annars hade jag färgat det. suck).
Sedan ljusbrunt igen och högst upp vid rötterna och typ 10-15 centimeter till innan det ljusbruna så är min naturliga hårfärg igen.

Oj, nu lät det mycket värre än vad det är. Men då kanske ni ser mitt svall som helt fantastiskt när jag väl har klippt mig sedan? (; Nu till vad jag vill göra åt mössan:

• .. jag gillar själva frisyren som den är. Fast jag vill fortsätta spara till längre hår, fortfarande. Vad jag inte gillar är att efter ett par timmar när jag har utsläppt hår, så "lägger sig" det högst upp på huvudet, medan det fortfarande är mycket volymigt längst ner. Jag vill ha volym i hela håret!
• Färgen skall vara som min naturliga, fast lite mer åt det ljusbruna/gyllene hållet.

För att förtydliga hur jag vill ha mitt hår ser ni två bilder här nedan. På MaryKate Olsen, med det fantastiska håret (vill ha någon blandning av de färgerna. Och den frisyren):
MaryKateMary Kate

Nu fick jag lite dåligt samvete. Så himla illa är det faktiskt inte med håret som det låter av det jag nyss skrivit. Eh... ta det med en nypa salt, och läs sedan vad jag vill ha fram med detta inlägg:
Jag vill klippa mig och färga mitt hår. Somrigt skall det vara.

Puh. Jag undrar hur mycket detta kan gå på? Det blir nog till att spara i ett par månader? Någon som vet?

Kommentarer
Postat av: Anna

Toning suger :P Min frisör säger att jag nt ska färga de o bara tonar det istaället o de e bara skit jobbigt!! Nej nu ska jag färga de själv hemma ^^

2007-02-16 @ 13:33:22
Postat av: NATHALIE

Bilden till höger (ljusare) tycker jag verkligen att du ska gå på.. Nu kör jag med lite trend prat. Långt, ljust = inne i vår så kör på det.
Sen läste jag ditt tidigare inlägg om huvudvärken och det finns ingen tvivel om att det kan vara pga håret. En urtunning kan göra väldigt mycket och klippa upp det (inte mkt bara för volym i längderna) lite samt att putsa topparna så kommer du att må mycket bättre.. och håret kommer säkerligen att växa jättefint på dig.
Sen för att få t.ex det ljusa håret så skulle jag använda en toning som ger en viss nyans som smälter ihop med resten av håret och sedan lägga på väldigt många ljusa slingor i olika blonda toner. och då talar jag om måååånga slingor *s*
En prisuppgift är svår att säga. Kolla upp frisörsalongerna i ditt område på internet. på deras hemsidor så har dom ju prisuppgiter. Här i umeå så går en sådan behandling (långt hår) på uppemot 2000 kronor. Lycka till vännen!
Sen så gör ju olika produkter mycket för håret... be din frisör om en bunt produkter hem för att hålla allt i skick sen. lycka till!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar (reklam raderas direkt!):

Trackback