Historien om en veckas huvudvärk

Hm...Hur skall jag inleda det här inlägget? Äsch, jag går rakt på sak. Jag måste ordna klipptid snart.

Den senaste veckan (ungefär) har jag haft huvudvärk mot slutet av precis varje dag. Kanske dricker jag för lite vatten? Jag dricker mer vatten - fortfarande huvudvärk. Kanske sitter jag för mycket framför datorn eller tv:n? Jag går därifrån - fortfarande huvudvärk. Jag har funderat kring typ alla saker som skulle kunna vara or-saker till min huvudvärk. Och så kom jag på det. Igår. 

Jag har alltid haft väldigt, väldigt tjockt hår. Jag har hållit mig till en enda frisör genom livet, alla andra skall först stå och tjöta om hur tjockt hår jag har (i en halvtimma typ) innan de kan börja klippa. Och i ungefär ett år har jag dessutom sparat på längden. En bit nedanför skulderbladen är jag (eller håret) nu, mitten av ryggen ungefär.

Så satt jag där igårkväll och funderade på varför denna (ursäkta) jevla huvudvärk plågar mig vareviga kväll numera. Så drog jag en hand genom håret - och självklart! Det är allt hår som tycker huvud och nacke som gör att jag får ont i huvudet (och ibland nacken). (Sedan kände jag mig smart resten av kvällen.)

Angående bilden: Håret är ju nästan större än huvudet, när jag "knyter" det. Inte konstigt jag får ont.

Kommentarer
Postat av: sanna

ojdå. det har jag inte hört talas om innan, att man kan få huvudvärk av håret. ^^

Postat av: julia

...men du ska verkligen vara lycklig som har så tjockt hår :)

2007-02-15 @ 20:28:17
URL: http://honjulia.blogg.se
Postat av: Beth

Sanna: Neh, jag vet - det är helknäppt. Men jag blir helt stel i nacken när det är så tungt och så drar det så i hårbotten när jag har det uppsatt. Men visst är det helt konstigt på något sätt ändå? (;

Julia: Jorå, man får ju se det positiva också (det är till exempel varmt på vintern (; )

2007-02-15 @ 21:43:02
URL: http://bettebett.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar (reklam raderas direkt!):

Trackback