Paradis?


I vinter åker jag dit igen. Är det sant eller? Jag längtar så galet, galet, galet mycket. Thailand, Railay Beach. Och jag. I havet. Sist jag var där var jag så jetlagad den första dagen. Och när jag är trött, blir jag irriterad. Låg i solstolen och sov hela dagen, var kort i tonen och kollade mest upp i palmerna.
     På eftermiddagen gick jag ner och badade. Och då, helt plötsligt, släppte bara allt. Jag har aldrig haft en så sjukt konstig känsla. Det kändes verkligen som paradiset. Jag hade inga bekymmer i vattnet på Railay. En blå himmel, en underbar värme och det är precis så och då som jag trivs som bäst. Sedan var det veckor med fried chicken with cashewnuts, thailändska korta fraser, båtturer, glass, frukt, bränd hud och så vidare. Och så vidare. Det tar aldrig slut.

Och snart är jag, alltså, där igen.

Kommentarer
Postat av: Johanna

jag åker iväg i mars, snacka om att jag längtar.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar (reklam raderas direkt!):

Trackback