"...even for you souls"


WANDERER. Hur gör hon? Vad får hon allt ifrån? Stephenie Meyers The Host är ganska svår att beskriva. Den liknar ingenting annat. Och jag vet inte hur jag skall beskriva den i kort, för det är så mycket. Och låter så fel. Om jag säger att den handlar om att själar invaderar jorden, tar över människo- kroppar och raderar de tidigare ägarna av dessa. Och så säger jag att en av de ordinarie ägarna (så att säga), vägrar lämna sin kropp - så it all ends up with en kropp med två själar. Och att hitta den man som nu båda älskar från minnena av ordinarien -  vilken i detta fallet Melanie. Som älskar Jared. 
    Om jag säger det så, låter det alldeles för mycket fantasy mot vad det egentligen är - mer som en roman. Det låter inte alls som en berättelse jag skulle gilla. Men jag gör det.

Stephenie Meyer är fantastisk på tusen olika sätt, inte bara för att hon hittade denna historien och fick ner med ett resultat så verkligt. Hon är också fantastisk, för hon lyckas jämt skapa den perfekta mannen. Först var det Edward, med Twilight. Även Jacob. Emmet, skulle jag själv säga också. Och nu är det Jared, och det är Ian. Jag är nog mer åt team Jared, men det är en annan historia. Stephenie lyckas i alla fall. Och jag rekommenderar.

Och hör här, Stephenie övertygar och förvandlar och smälter hjärtan redan i tillägnelsen av boken: To my mother, Candy, who taught me that love is the best part of any story.
     Jag tror det är det mest sanna jag läst, i alla fall.


Detta var den sjätte boken jag läst i år. Recensioner likt denna ovan kommer upp med jämna mellanrum (kategori:
böcker). Hela listan på de böcker jag läst i år, finns att hitta här: BOKLISTA.

Kommentarer
Postat av: Erika

Den låter ju fantasktisk. Kärlek är som sagt, det finaste som finns. Jag kanske borde ta och läsa den :)

Postat av: Beth

Erika: Borde du verkligen! Jag vet inte hur jag skall förklara den, men bra är den!

2009-04-11 @ 21:39:09
URL: http://bethsblogg.se
Postat av: Liene

sv: ja men man undrar varför just asiater har så bra och starkt hår:S vi längre norrut verkar ha slitet och jobbigt hår.

2009-04-12 @ 16:56:14
URL: http://lienes.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar (reklam raderas direkt!):

Trackback