Jag vet inte vad nedanstående betyder, i sanningens namn

98761-1596
En grekisk sallad, tack. Det hade vart så ruskigt gott. Med massor av fetaost och sol(-ros)-torkade tomater. Annat vill ha: en sol. Annat vill ha: glittrande hårspännen. Att vilja ha är vad vi mänskliga varelser lätt skulle kunna jämföra med universum, oändligheten. För alla vill ha, tror jag. Och det är ingenting konstigt med det, ingenting fel.

Men då tänker jag istället på den fina tunikan jag har på mig. Den är jag nöjd med. De espadrillerna som är senaste nytt i garderoben. De känns somriga. Då går vill-ha begäret över för några sekunder. Det blir dagens tips. Att tänka på något snyggt eller omtyckt (av dig). Så undviker man felköp, felbegär, och en massa andra fel.

Jag vet egentligen inte vart jag ville komma, och det är mest pladder. Jag hade ingen plan för detta inlägget utan började bara skriva. Och det blev en hel del massa ord som resultat. Äsch.

Aj, begär. Aj, resultat. Aj, slump.

Kommentarer
Postat av: Jossan

Du borde börja blogga mer!

Postat av: Beeeth

Jossan: önskar jag kunde, men samtidigt som tid är min STÖRSTA rädsla så är det också vad jag har MINST av. Urjobbigt. Men jag jobbar på. Det går ju i perioder sånt där, tyvärr. Ibland mer, ibland mindre. Tänk om jag kunde få 2 timmar extra varje dygn med extra energi och inga andra beskymmer bara för att blogga och inspirera och inspireras. Det vore rena drömmen.

2008-03-07 @ 21:36:19
URL: http://bettebett.blogg.se
Postat av: Marit

Fint kort !

2008-03-08 @ 12:34:09
URL: http://tiraM.blogg.se
Postat av: Anonym

Marit: Tack (: min kompis H är fotografen (:

2008-03-08 @ 13:46:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar (reklam raderas direkt!):

Trackback