Den heter "Marley och Jag"

98761-1594
En av böckerna som jag läste i Thailand. Om ett par, om Florida (och lite Pensylvania), om ett liv men främst om en hund.

Det är John och Jenny som skaffar hund för Jenny vill veta att hon faktiskt kan klara av att ta hand om ett framtida barn, efter att hon totalt misslyckats med att hålla en krukväxt vid liv. Så de köper en labrador helt utan att veta någonting om rasen. Labradorer måste verkligen vara världens mest kärleksfulla och vänskapliga hundras, men också världens mest energiska och busiga. Så när Marley anländer hamnar hela tillvaron upp och ner (möblering medräknad). Det är en biografi om en hund, samtidigt som boken är självbiografisk av författaren John Grogan. Varje sida är full av allt vad livet som hundägare innebär - och om vad livet som människa innebär.


För dig som liksom jag har en labrador eller hund så är detta verkligen obligatoriskt. Du måste läsa den. Roligare, varmare och sorgligare finns inte. För dig som inte äger hund.. well, jag avråder dig från att inte läsa den. Det är helt enkelt ett måste. Du missar så mycket annars, så mycket som du inte vill missa. Köp.


Kommentarer
Postat av: Vera

Jag har boken i hyllan o ska läsa den så fort jag hinner. Kul att du tyckte om den.
kram

Postat av: Bredemargrete

What a cool web site. Love the pages you have on motivation, keep up the work I hope to read more soon.

2009-11-25 @ 07:57:55
URL: http://bredemargrete.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar (reklam raderas direkt!):

Trackback