In MY bag?

  • Jag har läst ut den där boken jag köpte igår. En vanlig visa var det, tycker jag. Men bra skriven. Och ibland är "vanliga visor" faktiskt det bästa. Nivet, kära som kommer på att de inte är kära (oops, det tror dem bara) och kommer tillslut på att de hör ihop på riktigt.
  • Jag vet inte vart jag skall ta vägen om jag inte skaffar mig en riktig almanacka snart. Det skall vara en snygg, stor och viktigast av allt - helveckor på samma uppslag MEN med hela egna spalter för varje dag MED mycket plats för både telefonklotter och viktiga kom-ihåg-grejor. Just nu lever jag antingen med allt i mobilen, på tusen små lappar överallt i väskan, i en anteckningsbok (som är någonstans) eller i huvudet. Puh.
  • Jag är så kär i Modströms väska här ovan. Den är en typ sådan jag letat efter de senaste månaderna åtminstone känns det som. Så perfekt hade den vart. Och självklart vore den fulländad om en perfekt almanacka hade kunnat tänka sig att bara ligga där i OM jag får för mig att köpa väskan.

  • Och förresten! Nu skall mitt rum tydligen vara helt omålat! Vittvittvitt. Kan inte vänta på att snart få se det. Efter jag har sett det är planerna i icke-inbördes-ordning att: åka till IKEA och för en gångs skull köpa bara vad som är planerat och inte massa åh-men-det-här-luktljuset-är-...-rött(och kommer att stå och damma högst upp på en hylla jag inte når), invadera blomsterlandet och köpa... allt, och sätta upp mina tavlor jag fyndade på vinden för några månader sedan. Ni kommer få se. Var så säkra. Jag kommer ha Partilles snyggaste rum.

Kommentarer
Postat av: Jossan

Det kommer du säkert, längtar efter att få se! :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar (reklam raderas direkt!):

Trackback