Ett långt inlägg om ESC

Angående uttagningen till ESC igår... Det måste ha vart den sämsta uttagningen någonsin? Jag menar; det börjar såhär - och man tänker, okej, det blir nog bättre. Men nej, bidraget efter - push the button [pos de botthon] får bara min huvudvärk att sätta igång på allvar. Många, många, många fler dåliga bidrag fick man också höra under kvällen gång. Skall man skratta eller gråta?

Några få låtar var i alla fall lite bra. Vitryssland: Låt som sätter sig, sjunger bra och... tja, vad säger man? Stor konkurrent till Sverige, kort sagt. Jag gillar låten, faktiskt. Portugal: På just det där klippet jag har länkat till kan jag hålla med om att det inte är någon hit direkt. Refrängen sätter sig i alla fall. Och igår (vilket detta klippet inte kommer ifrån) hade Sabrina helt klart kvällens sötaste klänning (okej, det kanske inte var så svårt i det sällskap hon fick, men klänningen var verkligen bedårande).
Hm... Sedan så var Andorra helt okej också. Rock på spanska var rätt... kul-cool, faktiskt.

Och jag fortsätter... Haha, för när man fick se klippen till de redan klara finalbidragen så såg det riktigt bra ut. Så vi får se hur det går för lilla Sverige. Man får väl hoppas att det går bra. Men jag tror på en ungefärlig likadan placering som vi brukar komma på; typ 3-6 plats. Kanske lite högre i år. Mer mellan 1-5 plats tror jag på i år. Vad tror du?

/:
Motsatsen till Ipren.

Kommentarer
Postat av: Cecilia

Andorras låt var inte på spanska :)

2007-05-12 @ 12:41:14
Postat av: Estelle

Tror sverige kommer botten 6. Tyvärr men öststaterna kommer bara att rösta på varandra :(

Postat av: Jakobnicoline

Keep the good works comming.

2010-04-26 @ 12:18:14
URL: http://jakobnicoline.3steps.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar (reklam raderas direkt!):

Trackback