Edison Lighthouse, 37 år senare

THE ARK


"Men jag tror ändå att vi är ett band som skapat vårt eget band. Vår egna musik."
Så säger Ola Salo om varför han tror att det gick så bra. Och här kommer min åsikt:

Lyssna på "
Love Grows Where Rosemary Goes" med Edison Lighthouse, precis i början av den låten - så kan vi diskutera "egen musik" därefter. Sure, låten är bra och allt - men som min pappa säger - det var den även för 37 år sedan. Jag tycker den låten sjönk i och med det. Det är exakt samma. Så tråkigt. Jag är besviken.

Och åt helskotta med juryn, förresten. Varför har vi den? Det är en folkets tävling, för sjutton. Och även om juryn och folket tyckte samma om vinnaren i år, så förstörde den en massa annat. Löjligt. Ta bort juryn.

Nu låter jag jättenegativ, men jag tycker bara det var synd. Förresten så drar det i mina ben, det ä jätteläskigt. Inte alls mysigt. Vad kan man göra åt detta, folket? (Ingen jävla jury, ursäkta)

Kommentarer
Postat av: Ellis

Haha Hallå eh..du lite galen eller?:) The ark är bäst,ingen protest! * Patrioten i ellinor säger sitt*

Postat av: Beth

Ellis: Jovisst, de är bra - men varför förstöra och tävla med plagiat då?

2007-03-10 @ 22:33:13
Postat av: flajjs

den där låten lät ju inte alls som the arks låt ju! tänk att det alltid ska bli tjaffs efter programmet över att det inte gick att rösta på melodi nummer 8 eller att melodi nummer 6 hade spelats mer på radion eller att nån har kopierat nåns låt. kan inte folk bara fatta att the ark är bäst? nu vann dom ju både jurryns och tittarnas röster så då kan man ju inte bråka om det iallafall! adjöken.

2007-03-10 @ 23:45:36
Postat av: Ellis

Håller med flajjs,den lät ju Inte alls som the arks låt,inte alls plagaiat!! Däremot andreas johnsons låt känns lite tagen faktiskt:)

2007-03-11 @ 11:24:35
URL: http://ellisellis.webblogg.se
Postat av: Maria

Vilken tuff bild! Och så glad att de vann :)

2007-03-11 @ 15:40:20
URL: http://fashionstars.blogg.se
Postat av: Beth

Flajs: Skojar du med mig? En av takterna där i början tycker jag är precis som The Arks (; Jag har aldrig sagt att fel låt vann, för det tycker jag inte. Men jag tror att det där kan tynga dem i ESC sedan.. (:

2007-03-11 @ 18:30:57
URL: http://bettebett.blogg.se
Postat av: Beth

Lyssna där de sjunger "She aint got no money" eller något(:

2007-03-11 @ 18:32:05
URL: http://bettebett.blogg.se
Postat av: Boutottwa

I want to say - thank you for this!

2007-12-21 @ 06:41:46
URL: http://boutottwa.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar (reklam raderas direkt!):

Trackback