Around My Heart

En av favoritbloggerskorna Maria utmanar! En lite ovanlig utmaning om jag får säga det själv, men rolig låter den! Haha, speciellt med mitt korta minne (;
Jag kopierar instruktionen från henne: Utmaningen går ut på att titta tillbaka på sitt liv i 2:or och 7:or - genom de årtal som slutar på en tvåa eller en sjua.


1992Nya ar, nya minnen! (:
Oj och jösses. Med dåligt minne eller ej är det väl inte så konstigt att jag inte kommer ihåg någonting alls ifrån detta år, då detta var året jag fyllde ett. Nej, tyvärr - haha, jag vet faktiskt inte vad som hände detta året.

1997
Fröken Beth lämnar dagis och börjar skolan. Det finns en stor skog intill skolan där jag gick, och där hade jag och kompisarna flera kojor. Och en speciellt då. Vi satt vid olika bord när vi åt lunch men vi visade alltid med fingrarna hur många tuggor vi skulle ta, för att sedan komma ut så fort som möjligt och sköta om våran koja. Det låter säkert sjukt; vaddå, räkna tuggor på fingrarna? Men vi hade ju mellanmål och grejer, åt frukt på löpande band och så var man väl helt enkelt inte speciellt hungrig vid den tiden. Så lugn, det gick ingen nöd på oss.
Mellan 1997-1998 flyttade vi också till det hus där vi bor nu (:

2002
Detta år går jag i femman, och är elva år gammal. Detta året startade jag en liten "sånggrupp" med min syster och våran kompis. Tres, hette vi. Och gissa om det blev krig när två andra tjejer i klassen bestämde sig för att härma oss och börja sjunga också? På skolgården fanns det olika bänkar, och dessa var ju perfekta att stå på och ha som scen! Vi tävlade ständigt om att ha den bästa scenen - varje rast - och jo, resten av barnen stod nedanför, dansade och klappade händer. Hos sina favoriter alltså.
Sedan var det dags för årets skol-melodifestival och självklart ville vi i Tres vara med och tävla. Jag skrev en låt ("Around My Heart", på knagglig engelska) och på uttagningen blev kompisen i gruppen sjuk. Jag och syster klarade det där fint ändå, och vi gick vidare. Det gjorde - om mitt minne inte sviker mig - dock inte den andra lilla gruppen i klassen. Haha (; Till själva tävlingen sydde jag ihop något pinsamt som skulle föreställa linne. Självklart tyckte jag det var ursnyggt då.
Ja, lyckligtvis slutade vi ha våran lilla "sånggrupp" när skolåret tog slut.


2007
Hey, det är ju i år. Jag kan minnas! Jag kör på med bloggen, och försöker med skolan så gott det går! Söker in på Journalistik Media, och där avslutar jag förhoppningsvis mitt år. Påbörjar dagboksskrivande igen, i en röd snygging till bok (nästan som Brigdets, bortsett från innehållet - det håller jag för mig själv). Vad händer mer? Nationella prov på rullande band, man går ut nian och en (förhopnningsvis) lång sommar väntar. Jag fyller 16, börjar på körskola och bloggen fyller 1 år. Mina författar- och skriveridrömmar fortsätter.

Nu skall jag ta en varm dusch, och smörja in mina eksem som har gjort comeback för typ andra gången i år. Over and out.

Kommentarer
Postat av: Lotte

Vilken rolig (och annorlunda) utmaning! Funderar på om jag ska hänka på...

Postat av: Beth

Lotte: Gör så! (: Det var faktiskt ganska kul att tänka efter och skriva den också (:

2007-03-19 @ 20:36:57
URL: http://bettebett.blogg.se
Postat av: Nora

Hihi, rolig utmaning :)

2007-03-19 @ 21:49:55
URL: http://aife.webblogg.se
Postat av: Maria

haha va roligt! jag minns att jag oxå va med i en sångrupp som liten haha itne baraen, vi startde nya hela tiden!

2007-03-20 @ 19:33:42
URL: http://mariamelle.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar (reklam raderas direkt!):

Trackback