Nu till våren

98761-406

Jag tänkte gå igenom lite av de olika trenderna jag ser till våren. Vissa har väl hållt i sig sedan länge, men nu vill jag prata lite mer om dem. Och då gör jag det (för jag säger det). Ta del!

Höga midjan (här på shorts från H&M)
På något sätt tror jag att folk börjar acceptera den höga midjan mer nu. Trenden har hållit i sig ett bra tag, så folk börjar vänja sig och tänker säkert (liksom jag) att "kanske skall jag prova på den höga midjan innan det är alldeles försent". Nu i vår är ju ett ypperligt tillfälle.
Jag älskar de här shortsen från H&M. Verkligen hur snygga som helst. Är nog inte helt omöjligt att jag kommer hem med ett par i en H&M-pôse under våren.

Rosetten (här på skor från Paul&Joe och på tröja från 3.2 Phillip Lim)
Rosetten har vart en bubblare ett bra tag, men nu tror jag extremt mycket på den till våren. Överallt se jag rosetter. Överallt. Hm, nu tänker jag såhär: Egentligen skall inte jag sitta här och snacka rosetter -
Ellis är heöt galen i dem vad jag förstått. Var bara tvungen att klämma in det, för är det inte så? (; (Fler än jag tror alltså på rosetten).

Blommorna (här på tofs från H&M)
Jag trodde verkligen inte på "plastblommor" och liknande i höstas, men hey - vad jag hade fel. Jag ser blommor överallt nu i vår. Jag ser blommor när jag blundar, blommor när jag drömmer, blommor när jag shoppar, blommor när jag...
Blommor i håret är verkligen supersött i vår. Go for it, säger jag.

Stora mönster (här på klänning från See by Chloé)
Jag säger 70-tal, och därmed mönster. Gud, jag trodde aldrig jag skulle tycka de där konsitga färgkombinationerna och helt åt skogen sjuka mönstrena skulle bli snygga. Fast nu börjar jag bli osäker, är det så helfel? Överdriver man inte så kan det funka. Helt klart.

Kommentarer
Postat av: Amanda

Nice kollage! Jag älskar toppen från 3.1 och shortsen från HM.
Gött nytt år!

Postat av: Beth

Re Amanda: Go' fortsättning (:

2007-01-01 @ 16:42:56
URL: http://bettebett.blogg.se
Postat av: Ellis

Haha, klart att jag älskar rosetter..jag överkonsumerar den! Gött nytt år!

2007-01-01 @ 16:50:11
URL: http://ellisellis.webblogg.se
Postat av: nasse

snyggt collage! skorna och blusen var mina favoriter :)

2007-01-01 @ 17:13:16
Postat av: nicholina

snyggt! :) jag ska satsa på rosetter och blommigt :)

2007-01-01 @ 17:59:59
URL: http://nicholinadenfina.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar (reklam raderas direkt!):

Trackback