Ett kanske lite flummigt inlägg. Orsak: okänd.

Jag befinner mig just nu på annan ort än hemma. Säger man så? Jaja. Jag gör det. Har precis fått veta att en kompis fick ta hem en bok från skolan igår, som jag tydligen skall läsa ut på 1½ vecka. Och sedan redovisa. Muntligt.

1: Visst, det kanske inte är några problem med att läsa ut boken på 1½ vecka. Men det beror helt på. Ibland blir det bara inte liksom så att jag fastnar för böcker, och då tar de längre tid. Och eftersom denna bok skall läsas till skolan, så är jag orolig för detta.

2: Jag suuuuuger verkligen på muntliga redovisningar. Min starka sida ligger i att uttrycka mig skrifligt. That's it. Där går gränsen liksom. Och för mig ligger böcker så mycket i facket "känsla", och när jag då har svårt för det mungtliga... Det är ingen bra kombination helt enkelt.

Nej, jag skall läsa Harry Potter (inte den boken som jag skall läsa i skolan) nu. Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar (reklam raderas direkt!):

Trackback