Utmaning: "Stilikoner"

Chloë SevignyBlev utmanad av Sussi att lista mina "stilikoner"; alltså människor vars stil jag blir inspirerad av och gillar. Jag svarar i punktform (inte inbördes ordning) :

Chloë Sevignys stil är verkligen bland det coolaste som finns. Se bara på bilden här intill tillexempel. Coolt. Och hon vågar sig på trender långt före alla andra. Jag säger det igen: Hon är så jäkla cool.

MK och Ashley Olsen, jag vet att de är lite uttjôtade i sådana här sammanhang, men jag gillar deras stil ändå. Ibland kan man undra vad tusan MK har på sig, men jag har börjat gilla hennes stil mer och mer. Inte alltid helt kul kombinerat, men man kan hitta s.k "guldkorn" i hennes outfits också. Ashley ser typ alltid snygg ut.

Cecilia B Johnson blandar och mixar, men allt hon klär sig i ser så grymt skönt ut. Jag gillar stilen, helt enkelt.

FOLK PÅ GATAN, I SKOLAN ELLER VAR SOM HELST (varför inte bland bloggers?) Största inspirationskällan. Alla har så otroligt olika stil. En del har en stil som man gillar helt och fullt - medan en del har de där "guldkornen" jag snackade om vid punkt MK och Ashley. Till exempel kan det vara såhär: Jag har haft en dålig dag och skall ta bussen hem, men bussen kommer inte förrän om 20 minuter (missade precis den som gick innan, alltså). Så jag slår mig ner på en bänk vid bussterminalen, och efter typ fem minuter ser jag en tjej med världens coolaste väska. Världen är helt plötsligt lite coolare. Lite snyggare. Lite roligare. Lite gladare.

Kommentarer
Postat av: Idar

Much to think about excellent web-site!! On a purely personal level "what is Love" section gave much insight into this complex subject.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar (reklam raderas direkt!):

Trackback