Om att dra tand

Jag ser inte fram emot att söndagen snart är slut. Veckan som kommer bjuder på två nationella prov, och en tand skall dras. Jag vill inte dra tand. Jag får panik bara av tanken, jag har drömt riktigt hemska drömmar om det (det är sant) och jag börjar nästan gråta vid bara tanken. Kalla mig klen, men i så fall är jag det. För usch... Jag ser framför mig hur mamma eller pappa tvingat dit mig, jag sitter i väntrummet och helt plötsligt bara springer jag därifrån i ren panik.
Eller så ser jag planschen dem har i taket hos tandläkaren. Men nej, jag skall inte titta ett dugg när den tanden skall dras. Jag skall blunda stenhårt.

Jag har absolut inte tandläkarskräck. Det vore helt konstigt när jag går så mycket hos tandläkaren. Men jag har dra-tand-skräck. Att dra tänder är i en helt egen division av skräck.
Låt inte denna vecka ta slut....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar (reklam raderas direkt!):

Trackback