Melodifestival deltävling 2

Nyss hemkommen från Melodifestival- repet. Och vilken utandning. Förra veckan var skit, denna veckan var bättre - jo, det svider lite att säga det - men idag var faktiskt bra.
Kör lite snabbgenomgång här. Min egna lilla lista, vad jag tycker och tänker om idag:

Låtarna:
Regina Lund - Rainbow Star: Trodde det inte, men denna var då fan inte så pjåkig alls. Fast kläderna... nej, dem var inte menade att tas på allvar så det vore bara sjukt att säga att det var förskräckligt.

Marie Lindberg - Trying to Recall:
Den är fin. Och annorlunda gentemot de andra. Och hon ler mycket när hon sjunger (inte bara ler, utan ler som att hon är glad och menar det). Pluspoäng där!

Jimmy Jansson - Amanda:
Jag har inget emot Jimmy, men hans musik... Alltid likadana låtar, och det är ju inte så att han menar vad han sjunger (han sjunger att han "vill ha" Amanda, och så sitter flickvän-
Sandra och skall födda strax. Känns inte så äkta). Känns lite som Håkan, men gud vad Jimmy misslyckas med det försöket. Håkan är bra, Jimmy - släng dig inte i tävlan med den mannen. Jimmys låt har skitdålig text - Håkans texter är så äkta och underbara. Jimmy sjunger inte som han menar - det gör Håkan.

Cosmo4 - ¨What's Your Name: Nej, man tycker bara synd om dem. Suck.

Lustans Lakejer - Allt Vi En Gång Trodde På: Eh, känns som BoKaspers "Vi sitter i samma bil", fast ändå är den väl inte lik eller? Jaja, vi får se hur det går med denna. Jag är utan åsikt just nu.

Jessica Andersson - Kom: Känns som en Jessica- låt. Inte dålig, men inte heller i min smak (det är inte mycket i melodi-festival sammanang bör tilläggas). Helt okej.

Svante Thuresson och Anne-Lie Rydé - Första Gången: Jag somnar.

The Ark - The Worrying Kind: Annorlunda, cool, svängig. Jag gillar inte. Kommer antagligen gå hem hos varenda melodifestival- fantast.

Kläder:
Bäst klädda: Jessica Andersson & Marie Lindberg
Sämst klädda: Skulle "experter" säga så skulle de säga Regina Lund och The Ark. Men deras kläder är ju deras "grej" liksom, och man får ta det med samma ironi som dem själva (:

Jag tippar:
Andra Chansen: Kan det bli...Marie Lindberg? (!) .. och.. Lustans Lakejer eller Svante Thuresson och Rydé.
Final: Jessica Andersson och The Ark.

Om jag fick bestämma hur det skulle gå:
Andra Chansen: Regina Lund och The Ark
Final: Jessica Andersson och Marie Lindberg.

Kristian Luuk

OCH SÅ VAR DET KRISTIAN LUUK
Man fattar inte mycket av varför han gör saker och ting - men han är helt sjukt rolig. Och de här "vykorten" i klippen där han snackar med artisterna innan klippen är så roliga. Tjoho!

Kommentarer
Postat av: Maria

haha kristian är cool! ska du kolla ikväll eller känns det kanske onödigt? själv är jag ingen melodofestivalfantast, men kommer nog zappa mig igenom...

Postat av: Frida

tack för den sammanfattningen. Nu vet man när det är dags för "kissepaus" utan att missa något hehe.

2007-02-10 @ 18:48:58
URL: http://queenofheart.blogg.se
Postat av: Angel

Ussh inte ens sett melodifestivalen i år hmmm

2007-02-10 @ 18:49:04
URL: http://angelsmode.blogspot.com
Postat av: Beth

Maria: Jag skall kolla ikväll. Först och främst för jag inte har något bättre för mig (; och sedan så visar de grejer ikväll som de inte visar på repen också.

Frida: Vassigó (:

Angel: Ikväll tycker jag du skall slänga åtminstone ett öga på det (:

2007-02-10 @ 19:24:54
URL: http://bettebett.blogg.se
Postat av: em

Ibland kommer Luuk med ett sånt där skämt som jag bara kan garva åt i åratal (känns det som) och ibland är han bara.. för mycket.

2007-02-10 @ 20:21:19
URL: http://emmamarielle.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar (reklam raderas direkt!):

Trackback