Copycats och melodifestivalen

dsfdsfsfJag tar min vanliga morgonrunda bland de bloggar jag läser dagligen och förundras hur sjukt många copy cats det finns där ute. Jag ser inte vad det är som är kul med det? Vem som helst, härmar vem som helst. Hallå? Det är ju inte så att det inte märks.
Många lite "större" bloggerskor (bland killbloggarna har jag inte alls sett något sånt, tror jag) kopierar de lite mindre kända bloggerskorna. Då är det ju ingen som märker? Neh, visst. Det bevisar bara att dessa knäppisar (tillåt mig att kalla dem det) inte kan ha speciellt mycket innanför skallbenet.
Jag säger inte att alla kopierar, och alla gör det säkert inte avsiktligt. Men de som gör det avsiktligt - det syns väldigt tydligt (och om jag hade vart en copy cat och läst en sån här text som jag kluttrat ner här, skulle jag ta till mig texten och ge mig ut och leta reda på egna saker att blogga om. Man förlorar läsare på att kopiera. Man blir inte en omtyckt bloggerska. Det är någonting att ta till sig).

Idag fyller Johanna år. Grattis, underbaring!! (:

Och jag skall på genrepet till melodifestivalen senare. Blir väl som det blir. Gillar faktiskt inte alls melodifestivalen längre. Jag gillar inte musiken, och efter förra veckans deltävling blev ju inte min inställning till den mycket bättre. Well, well - det är alltid lika kul att kolla på den där gubben som springer runt och skall hålla allting i ordning (eller vad man säger) i alla fall. Sedan får vi se hur det blir med musiken. The Ark är ju favoriter, men själv tycker jag bara att de är... hysteriska. Visst, jag har gillat deras musik också. Men. Nej, nu avslutar jag här innan texten blir milslång. TJING.

Kommentarer
Postat av: Anna

gillar inte heller medlodifestivalen ... Men jag kollar ändå, av någon anledning, haha :D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar (reklam raderas direkt!):

Trackback