Alla tänker, du vet.

Jag måste skriva lite. Är så rastlös. Och så full av tankar. Fast ändå vet jag inte vad jag skall skriva. Tankar är så knäppa på något sätt. Ibland är är de något man vill skryta med. Berätta om dem för hela världen. Så att alla skall se: att jag tänker faktiskt såhär. Löjligt, tycker säkert många. Men det är kul. Och alla mår bra av att bli sedda. Om man skall slänga det i jämförelse till att vara osynliga till exempel. Alla tycker att det är sorgligt med folk som är "osynliga" och utfrusna.Fast handlar det om motsatsen (så som det skall vara för att ingen skall vara osynlig); alla vill bli sedda, hörda och få uppmärksamhet. Då blir det känsligare. Löjligt och omoget.

Tänk, tänkte, tänkt, tänker, tankar, tank, tanka (huh?)Vissa tankar vill man bara hålla för sig själv. Nästan inte tänka på själv ens. Kasta dem i någon sorts tankarnas papperskorg, där de försvinner från allting. Då blir man tyst och tycker det är jobbigt. Och så märks det att det är något som tynger en ändå. Fast man inte vill att någon skall veta. Ovanligt nog vill man inte att  någon skall bry sig heller. Uppriktigt vill man inte att någon skall bry sig. Då skulle man ju aldrig kunna kasta dem i en papperskorg, om dem fanns kvar hos någon annan.

En annan sorts tankar är de där man vill skrika ut till hela världen, men ändå inte. Folk reagerar så olika, och vill man verkligen berätta allt för alla, när man tänker efter? Det kan vara tankar man blir glad för, men tänk om någon börjar snacka skit? Börjar snacka skit om tankarna som gör dig glad? Samma sak gäller tankarna som gör dig ledsen. Som du vill berätta för någon. Men någon kanske snackar skit om dem. Vad tänker andra, om dina tankar?

Och vissa saker skiter man bara i om andra känner för att ha förrutfattade meningar om. Spelar ingen roll om alla andra får veta om dem, även fast det inte spelar någon roll om de inte skulle veta om dem (eller tvärtom). Bryr sig inte om ifall andra snackar skit om dem, för du tänker så och de kan ju inte de ändra på med sitt skitsnack?

Alla tänker tankar, tänk vad folk tänker om tankar och andras tankar och tänker om egna tankar. Läskigt vad många sorters tankar det finns. Snälla och elaka, oroliga och sprudlande glada, och tveksamma

Å andra sidan: vad om alla hade gått och tänkt på vad alla skulle tänka om ens egna tankar hela tiden? Vi hade ju blivit galna allihopa. Opersonliga och helt enkelt knäppa. Inte ens omtänksamma - och det verkar ju helt otroligt det också om man tar det bokstavligen.  Nej, jag säger som jag sagt (och tror på det): tankar är knäppa.

Kommentarer
Postat av: Ellis

Även om det här inlägget var en Aning förvirrande för just min hjärna så måste jag bara säga beth att du är fruktansvärt bra på att skriva!Ett så bra flytande vuxet språk,du kommer säkert bli en bra författare!:)

Postat av: Ellis

Även om det här inlägget var en Aning förvirrande för just min hjärna så måste jag bara säga beth att du är fruktansvärt bra på att skriva!Ett så bra flytande vuxet språk,du kommer säkert bli en bra författare!:)

2007-02-17 @ 14:43:50
URL: http://ellisellis.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar (reklam raderas direkt!):

Trackback