Vad jag minns i "läs- väg" från 2007

98761-1530

tidningar..
1 HARRY POTTER INTERVJUN: TEEN VOGUE JUNE/JULY. Jag har alltid vart helt galen i hela Harry Potter- grejen (JK Rowling är helt otrolig och mer därtill), men i år drabbades jag av någon extra sorts Harry Potter- hysteri. Fenixorden gick upp på bio, och så kommer intervjun i teen Vogue. Pengarna flög till glass och bikini - men sista 100-lappen gick till denna tidningen. Och det gjorde jag rätt i.

2 GLAMOUR. Glamour växte i mina ögon under 2007. Inget mer eller mindre att säga. Brittiska vann dock hos mig mest. Så mycket att läsa, och så lite som är dåligt. Inget är dåligt.

3 MODETTE. Tidningen som kom. Och gick. Jag var en av de som faktiskt gillade Modette. Jag läste bland andra bloggerskor att de tyckte den kändes kall. Jag tyckte inte den kändes varm, men det var liksom en helt fantastisk mode- tidning. Mycket läsvärt, också om ett år eller tio.

böcker..
4 HARRY POTTER AND THE DEATHLY HALLOWS. Åter till Harry Potter- hysterin. Ett bättre slut på denna trave böcker kunde inte gjorts. Och jag kan inte sluta att förundras över hur tokigt bra JK är. Jag blir stum. Helt fantastisk, är allt jag kan säga.

5 BERGDORFBLONDINER. Inte direkt årets bok sådär, men en chiclit inte lik någon annan. Jävligt galen om man får säga så, men tja.. Skrev i min läsdagbok (japp, har en sådan men... skriver i och för sig sällan i den) att den är annorlunda men ändå lätt att kategorisera in. Och jag står fast vid det. 2007 svar på 2006 "En Shopaholics Bekännelser"? Nja. Inte riktigt samma sak. Men ändå. Det kan ligga något i det.

Kommentarer
Postat av: Jennifer

Jag diggade också modette, tycker fortfarande att den var den bästa renodlade modetidningen som jag läste. :)

Postat av: Jossan

Nej, det är nog inte bara du. Jag tyckte samma sak. :P

2007-12-30 @ 23:21:51
URL: http://thjossan.blogg.se
Postat av: haruna

men ärligt talat, du kan väl inte påstå att sista potterboken var BRA? denna uppståndelse över blixtgrabben har ju drivit henne till vansinne.
DÖDA fred weasley?
DÖDA hedwig?
NAMNGE harrys barn efter dumbledore och snape?

satan i helvetet, vad hände bruden? alltså, den är ju välskriven i all ära, men hon har fan blivit lite maniac ändå. alldeles för mycket berömmelse. ja, jag tar detta på största allvar. harry potter VAR bra. sen förstörde hon allt.
GOD JUL OCH GOTT NYTT ÅR! :D

2008-01-01 @ 19:32:46
Postat av: Beth

Haruna: Haha, - NEI! Kvinnan är grym ju. De kunde ju inte bara levt lyckliga i alla sina dagar. Och jo, jag håller med dig om att barn- namnen var flera kilometer överdrivet (hela sista kapitlet när jag tänker efter) men ändå så väger resten av boken över det hela. Jag tycker det är det bästa som gjorts, och det står jag fast vid:D GODARE NYTT ÅR!

2008-01-01 @ 23:39:45
URL: http://bettebett.blogg.se
Postat av: Michaela

Åh, jag läste också Modette och jag blev förjävla arg när den gick i graven.

2008-01-02 @ 15:37:09
URL: http://rocknrollsoldier.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar (reklam raderas direkt!):

Trackback