57 frågor

Jag kallar det kul tidsfördriv. Kopiera du med och gör själv listan på din blogg! Lämna gärna en liten kommentar om vart jag kan hitta din lista, är i princip lika kul att läsa andras som att skriva själv tycker jag!


1. Skulle du kunna tänka dig att delta i en dokussåpa? Det beror på vad det är för slags, och om det känns rätt och om det känns som att jag skulle kunna leva med att ha deltagit i den.

2. Vilken årstid tycker du bäst om? Sommar är ju helt klart den årstiden som man kan leva sitt egna liv utan att skolan och andra saker skall komma ivägen. Men höst är helt klart också en favorit.

3. Brukar du sjunga i duschen? Nej, faktiskt inte.

4. Vilken sport tycker du är roligast att se på tv? Som många av er säkert har märkt älskar jag ishockey, men friidrott är också roligt.

5. Tror du på kärlek vid första ögonkastet? Hm. Si och så. Man kan väl säga kärlek, men inte alltid livslång.

6. Vad är viktigast för dig? Vilken klurig fråga. Det finns så mycket. Men självklart är det viktigt att jag ( nej, jag är ingen egoist, men mår jag bra så....) (...)och att mina vänner och nära mår bra.

7. Laddar du hem musik och film från Internet? Neopp. Jag är en av de mest otekninska människorna på jorden. Så även ifall det skulle vara lagligt så hade jag aldrig klarat av det.

8. Vad skulle du göra om du vann en miljon kronor? Gått skrivarkurs. Åkt till några ställen med familjen och några med vännorna.

9. Tänker du mycket på ditt utseende? Inte överdrivet-nono. Men det är klart jag inte ser ut hur som helst. Huvudsaken är att jag trivs i hur jag ser ut och att det beskriver min personlighet så bra som möjligt.

10. Vad får dig att slappna av? Sommarlov. Ingen stress, och bara ta dagen som den kommer.

11. Är du skyldig någon pengar? jaa...Sofie, du skall få din guldtia på måndag.

12. Är du mörkrädd? Nej och ja.

13. Vilken färg är snyggast? Jag gillar kontraster. Så typ... fäger som bryter av snyggt. Svart är en sådan färg som går till allt. Grönt är en färg som passar mina färger, och rött,vitt och grått gillas också.

14. Tycker du matte är svårt? Om? Jag hatar matte av hela mig, och det funkar bara inte tillsammans med min hjärna.

15. Vad skulle du helst vilja vinna i en tävling? Typ 10 resor till valfria platser.

16. När går du upp ur sängen en typisk helgmorgon? Mellan 10-11.

17. På vem/vad avreagerar du oftast din ilska? Jag skriver av mig. Det hjälper alltid.

18. Tycker du rökning/snusning borde förbjudas i lagen? Japp. I och för sig skall folk veta själva att de är idioter som håller på med sånt, och att de bör lägga av utan lagar. Men tyvärr finns det hur många som helst som vägrar bry sig. FÖRBJUD NU, tack.

19. Har du piercing? Från och till. ( Haha, det lät dumt. Men jag piercar nageln från och till).

20. Bråkar du och dina syskon ofta? Jaja, men det är inget ont.

21. Läser du ofta böcker? WOH. Säger jag nej, så är det okej att spärra in mig för LÖGN. Jag äter i princip allt som går att läsa.

22. Vad föredrar du för sorts filmer? Det mesta, eller aa... Typ allt.

23. Vad slösar du mest pengar på? Kläder, skor och tidningar.

24. Vill du gifta dig? Okej, då... ;)

25. Vill du ha barn? Okej, då.... ;)

26. Vad ska dina barn heta? Well... det känner jag väl då. Vad som känn bra. Men Disa, det är ett sjukt fint namn... och något som skulle betyda mycket för mig. Tror jag :)

27. Vilka tv-program som går just nu har du fastnat för? Har sett amerikanska och svenska Top Model sedan starter. Sedan vad Robinson en sak som bsolut inte var värt att lägga ner. Och Club Goa, fick mig att S.K.R.A.T.T.A.

28. Vilka husdjur har du haft innan? Först var det Enok och Elida( bägge var honor, men det visste väl inte vi), de var underlater som flög ut i friheten när en katt välte deras bur. Då hade vi massor av fiskar också. Sedan så fick vi Ellen(mamma-drottning-katten), som fick 4 kattungar varav vi behöll en vilde - Esset. De har vi kvar, och är som våra syskon. Dessutom har vi Enja, en labrador på 4 år som beter sig som en valp - men vi älskar henne ändå. De betyder mer än allt, helt enkelt.

29. Solar du ofta? På sommaren. Älskar att bara koppla av på en solstol eller en klipphäll. Aldrig i solarium.

30. Är du bra på att laga mat? ´Vissa saker - ja. Vissa saker -ÅH NEJ.

31. Var badar du helst? Havet.

32. Vad drack du senast? O'boy till lördagsfrukosten

33. Vilket djur är du mest rädd för? Sniglar. Udda, men USCH.

34. Vad tycker du om monarkin? Behåll den i evighet. Den är något vi skall vara stolt över, istället för att önska att vi också fick rösta fram någon stolle var fjärde år.

35. Vilka språk kan du? Svenska, english, un poco español och bohusländska ;)
36. Har du någon gång skadat dig allvarligt? Nej, lyckligt lottad.

37. Gillar du att dansa? Hmprf. Jag dansar inte.

38. Är du flygrädd? Jag älskar att flyga.

39. Har du någon annan rädsla? Sniglar, sniglar och åter sniglar.

40. Vad dricker du helst när du är törstig? Mineralvatten.

41. Vilken är din favoritglass? Twister, helt klart.

42. Tror du på ett liv efter döden? Vet inte.

43. Vilket kaffe sörplar du helst? Jag dricker inte kaffe, jag dricker inte Te..

44. Vilket mobilmärke föredrar du? LG. Men det varierar.
45. Vill du gå ner i vikt? Det där är en sådan där fråga som snurrar runt på det goda samvetet tusen varv. Det är klart man vill vara smäcker ;) Haha, men vad är det egentligen. Antingen är man överviktig, eller så är man underviktig.

46. Vad har du för personlighet? Pratglad, extremt busig, envis, har mycket åsikter och glader.

47. Har du varit deprimerad? Pass.

48. Tycker du om sushi? BLÄ.
49. Favoritmat: Italienskt.

50. Tror du på livslång kärlek? Ja, heltklart.

51. Vad äter du helst när du ser på film? Popcorn, eller godis_eller... clementin.

52. Lever dina föräldrar tillsammans? Ja.

53. Skulle du vilja träna någon typ av kampsport? Ja, det är väl bra.

54. Har du tandläkarskräck? Nej, jag har vart där så mycket att det känns NÄSTAN som ett andra hem, men det vore väl stackars mig om det verkligen kändes som ett andra hem?

55. Är du en morgon eller kvällsmänniska? kvällsmänniska. Jag går dygnet runt på överskottenergi.

56. Vilken hårfärg har du naturellt? Mörkblond.

57. Är du beroende av något? Choklad, och mineralvatten.


Kommentarer
Postat av: Louise

Humm .. Jag tar denna och fyller i o lägger på min blogg o mdet är okej ..? (:

Postat av: Ellis

Oh den tar jag och kopierar!:D

2006-10-01 @ 21:02:30
URL: http://ellisellis.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar (reklam raderas direkt!):

Trackback