Vad har då hänt?

1. Pianoavslutning / Tisdagen 12 december
Efter att ha spelat piano i snart 8:a år var det nu dags för den absolut sista avslutningen för mig. Låtarna satt inte, och nervositeten var på.. mja - nästan topp! Det gick i alla fall bra, och Yvonne (läs: vår pianolärare) fick en skiva som jag och mina systrar spelat in själva med låtar på pianot. Glädje.

2. Elin Kling
Ingen större nyhet för många, men jag hade då i alla fall inte hört talas om henne förräns nu på senare tid, då fler och fler bloggerskor uppmärksammat henne. Tillsammans med Cecilia B. Johnson (2:a från väster) tycker jag att hon toppar Sveriges bäst klädda filurer. Sure, Ebba och Sofi är jätteduktiga modeexperter och jag avgudar vad de gör - men Elin&Cic har mer "personlig" stil av vad som visas på bilderna.


3. Danielle Evans vann Top Model
Vad jag väntat på hela hösten. Äntligen! Joanie var också jätteduktig, men Danielle slog henne med hästlängder trots dialekt-problemet. Ser fram emot att se mer av henne i framtiden. Tror nog allt att det kommer gå minst lika bra för henne som för super-framgångsrika, topmodel vinnaren(säsong 3) Eva Pigford. Go Danielle!


4. 11 nätter kvar till jul passerade. Lucia har vart med andra ord.
Jag fick offra de viktigaste sov-timmarna och vakna 5, min rygg och min hand. Eller halva. I ett par minuter.
Men jag älskar vår skolas luciatåg, så det spelar ingen roll. Det är så mäktigt på något sätt, med alla ljus och en kör och ett långt lucia tåg som går på drygt 150 pers. Underbart!

Kommentarer
Postat av: jojo

Jag gillar ochså Elins kläder, men jag har inte känt till henne länge. ;)

Postat av: Ellis

Åh går du på piano? Vad kul! Jag vill oxå börja med piano så, har ju en pappa som är musiklärare så det hjälper ju lite meneah..på riktigt så, verkligen coolt!

2006-12-14 @ 21:03:20
URL: http://ellisellis.webblogg.se
Postat av: Beth

RE Jojo: Samma här (:

RE Ellis: Japp, men har som sagt lagt av bara för ett par dagar sedan. Men jag kommer ju fortsätta spela hemma och så när jag får tid (: Det är ju alltid kul att kunna spela ett instrument. Okaj, varför inte börja then? Kör på.

2006-12-15 @ 07:41:20
URL: http://bettebett.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar (reklam raderas direkt!):

Trackback