Sommar!


CHECK. Vet ni. Imorgon är sista skoldagen i tvåan. Sedan är det trean. Och sedan tar vi studenten. Men som sagt: först sista skoldagen, och på kvällen tema- party med klassen (jag kör 70 med långklänning du får se imorgon). Och sedan är det sommar och bloggen tar plats på riktigt, riktigt, riktigt igen! (:

Vi firar med en lista (jag har inte gjort sådana på 1000 år).

1. Hur gammal är du om fem år? Snart 23
2. Vem var den sista du träffade? Min syster, fotograferade henne inför supén.
3. Hur lång är du? Det är olika varje gång. På riktigt. Jag har en mystisk längd. Mellan 166-169 ungefär.
4. Vilken var den senaste filmen du såg? Tror att det var "Flickvänner från förr".
5. Vem ringde du senast? Den senaste som ringde mig var körskolan. Den senaste jag ringde var mamma.
6. Hur löd ditt senaste sms och till vem? Till Jeannie och var någonting förvirrat om morgondagen.
7. Vad är dagens planer? Ta en dusch, ta det lungt, ladda inför imorgon.
8. Föredrar du att ringa eller skicka sms? SMS tror jag. Men jag gillar att prata i telefonen också.
9. Är dina föräldrar gifta, sambos eller skilda? Gifta.
10. När såg du senast din mamma? För en timma sedan kanske.
11. Vilken ögonfärg har du? Mörkblå som skiftar i mörkgrå.
12. När vaknade du idag? 5:09 står väckarklockan på. Snoozade en halvtimma därefter.
13. Har du någon gång hittat en katt? Förstår inte frågan.
14. Vilken är din favoritplats? Amadores- dalen på GC kommer väl alltid att vara en favoritplats. Annars Göteborg, Fjällbacka och hemma i min egen säng. Det beror på när du frågar. Mest ett somrigt/höstigt Göteborg, dock.
15. Vilken plats föredrar du minst? Alla snöiga platser.
16. Var tror du att du befinner dig om tio år? Antingen bor jag i Partille. Eller så bor jag i USA, eller vart jag nu bestämmer mig för att plugga efter gymnasiet.
17. Vad skrämde dig som barn? Mardrömmar.
18. Vem fick dig att skratta senast? Jag vet inte. Skrattar mest hela tiden idag.
19. Är du för ung för att äga vinylskivor? Ja.
20. Har du stationär eller bärbar dator? Just nu bärbar. Men bär den så lite som möjligt ändå. Since den är tung.
21. Sover du med eller utan kläder på dig? Det är olika från dag (natt) till dag (natt).
22. Hur många kuddar har du i sängen? En. Förr hade jag två, men så sa min kompis att man fick dubbelhakor om man sov med flera. Så jag dumpade den ena. Nu tycker jag att det är obekvämt med flera.
23. Hur många landskap har du bott i? Om Fjällbacka räknas (där jag bor hela somrarna), så - 2.
24. Har du någon gång spytt på fyllan? Error.
25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota? Barfota.
26. Är du social? Jag är lite blyg men ändå ganska social. Det är en konstig kombination, men fungerar. Jag lovar.
27. Vilken är din favoritglass? Twister och Cornetto.
28. Vad skulle du göra om du vann en miljon? Plugga vart och vad jag ville, resa, betala hockey- biljetten för resten av livet och spara resten.
29. Tycker du om kinamat? Jättegott. Älskar all asiatisk mat.
30. Tycker du om kaffe? Nej, verkligen inte. Jätteäckligt att ens lukta på.
31. Vad dricker du till frukost? Juice eller O'boy.
32. Sover du på någon särskild sida? Mage.
33. Kan du spela poker? Nej. "Vad är det?"
34. Tycker du om att mysa? Javisst.
35. Är du en beroendemänniska? Om det syftas på Greys Anatomy, så ja.
36. Känner du någon med samma födelsedag som din? Icke.
37. Vill du ha barn? Någon gång, kanske. Om de inte snorar och skriker.
38. Kan du några andra språk än svenska? Engelska.
39. Har du någonsin åkt ambulans? Nejnejnej.
40. Föredrar du havet eller en pool? Havet.
41. Vad spenderar du helst pengar på? Att umgås med mina vänner (fika, etc) och kläder.
42. Äger du dyra smycken? Definera dyra.
43. Har du någon gång testat narkotika? Aldrig.
44. Vad var det senaste du stoppade i munnen? Godis. Dessförinnan sushi.
45. Vem är den roligaste människan du känner? Många många många. Mina tjejer får alla mig att skratta (på ett bra sätt, alltså).
46. Välj ett ärr på din kropp? Ärret på handleden. Låter tråkigare än vad det är. Min katt rev mig där när hon var liten. Jag var i och för sig också liten. Ärret också. Har inte så många andra ärr tror jag.
47. Vad har du för ringsignal? When You Were Young - The Killers.
48. Har du kvar klädesplagg sen du var liten? Några, men inte många.
49. Flirtar du mycket? Nä.
50. Vart togs din profilbild för din blogg? Hemma. I mitt rum.
51. Kan du byta olja på bilen? Får man instruktionsbok? Inte? Då googlar jag. (Så: vi säger alltså; typ ja.)
52. Har du fått fortkörningsböter? Nej.
53. Vilken var den senaste bok du läste? En Oväntad Semester av Marian Keyes.
54. Läser du dagstidningen? Ja, nästan alltid.
55. Prenumererar du på någon veckotidning? Inte veckotidning. Men månadstidning.
56. Dansar du i bilen? Om Bruce Springsteen ljuder, så visst.
57. Vilken radiostation lyssnade du på senast? Lyssnar nästan aldrig på radio. Men Bandit Rock.
58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper? Hm. Det var nog igår då vi gjorde innehållet till tidningen vi gjorde.
59. När var du i kyrkan senast? Jättelängesedan. När min syster konfirmerades för drygt ett år sedan kanske?
60. Vilka personer utmanar du? De som vill fira sommarlovet!

Kommentarer
Postat av: elin

finfin bild! :)

Postat av: sanna

härlig bild

2009-06-11 @ 18:20:05
URL: http://sannaknows.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar (reklam raderas direkt!):

Trackback