"Det finns inte ord för allt"


GÅTA. Den här boken är ett pussel. Med olika karaktärer, olika personligheter, olika delar av världen, olika historier, olika sätt att ta för sig och ta sig fram. Jag upplevde "Kärlekens Historia" som lite förvirrande. Och det var mycket som jag inte förstod, tyvärr. Själva historien var liksom... på vissa sätt oförståelig, för mig. Men. Ändå är det någonting som får mig att tycka att den är bra. Jag vet inte vad det är. Kanske är det sättet den är skriven på. För Nicole Krauss, är det något hon kan, så är det att få alla ord att vara vackra. Det är egentligen en underdrift, men vet inte hur jag skall beskriva det bättre.
    Det här var bok nummer 4 jag läst i år. Jag har gjort en lista i min kalender här på nätet, där jag skriver upp titlarna på alla böcker jag läser under året.
Klicka här.

Nu skall jag snart påbörja en ny bok. Men först skall jag planera lite för morgondagen, då är jag chefredaktör på en av redaktionerna i skolan. Spännande (:

Kommentarer
Postat av: Jossan

Den där boken är lovely!



Du som ska läsa fyrtio böcker, ett tips är "How to live forever" tror jag den heter. (: Den handlar om en pojke som är leukemisjuk. Jag läste den när jag satt högt uppe i ett körsbärsträd sommaren 2008. Kanske förstärkte det mitt "jag-gillar-denna-bok", men samtidigt. Den är BRA! :)

Postat av: Amanda

Spännande, ha en fin dag! =)

2009-02-03 @ 10:09:13
URL: http://shoppingbloggen.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar (reklam raderas direkt!):

Trackback