F Ö R


Foto: av mig

Jag har inte speciellt bra erfarenheter av höstar. För jag slår alltid ihop dem med vintrar, och vintrar hatar jag. Slasket, regnet, den ständiga bristen på solljus. Och - sist med inte minst: att det alltid är så mycket enklare att se nackdelar än fördelar på vinterhalvåret. Så, vad gör jag nu? Listar fördelarna såklart.

HÖSTPROMENADER Det är cirka 10 grader varmt, kyligt. Det är glasklar oktoberluft. Klarblå himmel och gula, orangea, röda löv överallt. På träd, på marken och där emellan. Sparkar runt dem i nyköpta vinterskor man inte kunde hålla sig tills det verkligen blev iskall februari- kyla.

SVAMPMACKA Sveriges guld, kantarellen. Addera salt. Och rostad jättefranska. Det är så sjukt gott!

FILMER, BÖCKER, TV- SERIER Allt är lättare, bättre på hösten. En film om natten, när regnet öser ner. En bok på morgonen när solen går upp. Allla alla alla tv- serier på kvällen. De är tillbaka. Övriga året visas mest skit på tv. Faktiskt.

BLOGGAR ... vaknar till liv. Folk vill visa kläder på hösten. Det är helt enkelt mer kläder att visa när man behöver långa brallor, mössor, vantar, halsdukar och andra värmare. Det är naturligt så. Det är roligare så. Det är mer inspirerande så.

SJÄLVA ÅRSTIDEN För utan den hade inte sommaren vart samma sak. Jag är övertygad. Även om jag själv mest hade velat bo vid ekvatorn typ året runt. Så blir man så mycket gladare sedan när solen verkligen slår igenom igen.

Kommentarer
Postat av: Erika

Du har så rätt. När man tänker på alla dess fördelar så är verkligen hösten så himla bra. Så det gäller att försöka tänka på dem, mest hela tiden :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar (reklam raderas direkt!):

Trackback