EARTH

Idag var det första dagen i skolan. Tredje året. Jag tror på detta året. Kan det bli mitt livs år?

Drog in till stan efter skolan. Köpte en tröja, en klänning, en mössa. Jag har så sjukt mycket att visa er nu. Vet inte vart jag skall börja bara. Och högen med nya grejer bara växer, och växer. Gud, det är det här som kallas i-landsproblem va? Jag är i alla fall så himla, himla nöjd med alla köp. Känner mig väldigt bekväm med min höstgarderob. Något jag inte kunnat säga helhjärtat om min  garderob sedan jag var typ 8 och det bara var Disney- tröjor och prinsess- kjolar som gällde.

Bilden är en av mina favoriter av fotografen Yann Arthus Bertrand. Vi jobbade mycket runt hans utställning "Earth From Above" när jag gick i typ sexan. Samtidigt som mitt intresse för foto fick sig ett skutt i rätt riktning, skrev jag en novell om just denna bilden. Den handlade om en tjej och en kille som bodde i varsin ände av hjärtat. De var kära.

Foto: Yann Arthus Bertrand

Kommentarer
Postat av: Jossi

Sv: Tack :D!

Väldigt skoj att höra (:

Postat av: Sara

svar: hehe nope, tyvärr är det inte jag. även fast jag gärna skulle velat säga det ;) ohja, skorna är totalt grymma!

2009-08-20 @ 20:02:11
URL: http://saraborell.blogg.se/
Postat av: Jessica

ska också börja trean, woho!

2009-08-21 @ 12:19:19
URL: http://ohsweetmother.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar (reklam raderas direkt!):

Trackback