Oj, vad jag skriver.

gissa
Gissa vad detta är?


Idag blev jag för första gången någonsin glad över att se en myra. Jodå, jag såg faktiskt en riktig myra. Och solen skiner. Det är 12 grader varmt (i skuggan!) och det är bara för underbart. Nu väntar jag bara på att den första tussilagon skall slå ut.

Jag satt och pluggade matte. Jag hann göra två sidor, sedan kunde jag inte sitta stilla längre. Jag tog fram den nyladdade kameran och ställde in den på "närbilder". Mitt intresse för att fotografera är inte riktigt något jag har gett så stort utlopp för här i bloggen, mer än att nämna det någon gång. Det beror nog i och för sig på att jag mest tar porträtt, och mest tar på folk i allmänhet. Varför lägger jag inte ut de bilderna då? Först och främst är jag inte riktigt säker på om jag får lägga ut bilderna för de personer jag tar bilder på, och sedan (vad gäller självporträtten) så vill jag inte förvandla alltihop till en jätte-egoblogg. Kanske kan lägga ut någon bild, någon gång. Kanske.

Men i alla fall - vad jag ville komma till är att nu lägger jag ut lite foto här. Av det jag tog idag. Inga mästervärk, men jag tog ju dem i ren glädje över att slippa matten i 5 minuter. Jag gillar färgerna i alla fall.
Nu: Religion, over and out.


Bild 1&2: Vissna tulpaner. Och detta var vad jag menade med att jag gillar fägerna. Oh, vackra.
Bild 3: Min dag, ungefär. Eller i alla fall matten. Jag tog mig en chokladbit också, så gott, så gott..
Bild 4: Jo, jag vet. Ögat är uttjatat. Men hey - det är kul, för man kan få så många uttryck från ögonen. Och vem drömmer inte om att ta den perfekta ögonbilden? Jag gör det i alla fall.
Bild 5: Katt Esset. Haha, en riktig modell, den där filuren.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar (reklam raderas direkt!):

Trackback