Mina favoriter

image1119
Bild på Gina Rowlands / Style.com


Jag har blivit utmanad! De där orden har jag inte skrivit på ett bra tag, känner jag. Men det kändes bra att skriva dem. En rolig utmaning dessutom.
Camilla har utmanat (känns fortfarande bra att skriva) mig att lista vilka jag tycker är de tio mesta bästa modebloggerskorna.


De tio bästa modebloggerskorna enligt mig:


1.
Alma H - tjejen med galet snygg stil: Nej, det finns inte många ord som kan beskriva vilken helt fantastiskt cool stil denna tjejen har. På något sätt har hon alla de snyggaste plaggen: hon hittar de där snyggaste second hand- fynden, rensar butiker efter de unikaste plaggen och framför allt - hon syr de snyggaste hemmasydda plagg jag någonsin skådat.

2. Sofia W - bara det bästa: Här handlar det nästan oundvikligen om craves, shopping och outfits. Vilket också är ett fantastiskt bra recept på en mycket läsvärd blogg. Sofia. Är. Cool. Med tre ord.

3. Lolita - mode när det är som bäst: En sjukt välgjord blogg. Inspirerande bilder och kollage överallt. Det får dig liksom att känna dig som om du är någonstans påväg till himlen. Mycket är dyrt, men ack, så snyggt.

4.
Rubia - kollagen är vad som regerar: Här är det kollagen det handlar om. Alla snyggaste-sakerna, ihopkombinerade på ett riktigt inspirerande sätt.

5. Hotspot - allas favorit (och orsakerna är många och underbara): Det här är verkligen vad jag tänker på när någon säger modeblogg. Det är mode, mode, mode - nyheter, tips och modeskola. I princip. Välgjord till tusen, och lätt att hitta runt på. Vad kan jag säga? Hotspot är ett måste.

6. Moderniteter - Dagens snyggaste outfit varje dag: De fyndar så det står härliga till. Och de fotograferar. Och det verkligen märks att det tycker det är kul med kläder, accessoarer och shopping. Det som liksom är regel nummer 1.

7. Sigrid - åsikter och dagens är mina favoriter: Verkligen glad tjej som sprutar åsikter om mode till höger och vänster. Och det behövs också. Sigrids klänningsmani gör bloggen lite extra personlig, och man måste tycka om den bara. Jag kan inte se hur man kan göra något annat.

8. Fashion, Fame and Everything - allt och lite där till: Jo, den här bloggen är liksom svår att sammanfatta i en kort liten motivation. Hon kommunicerar med bloggläsarna på ett absolut perfekt sätt, och skriver om mycket mellan m och e. Alltså ModE. Synd bara att hon inte uppdaterar lika ofta längre...

9. Fashionflash - nyfunnen inspiratuionskälla: Jag måste erkänna att jag inte följt denna blogg sådär jättelänge, men jag fastnade direkt för dess inspirerande, inte för långa inlägg om just mode och sånt. Jag gillar stilen.

10. Betraktelser av samtiden - ärligt mode: En göteborgsk blogg som verkligen sprutar ut inspiration. Svår att inte tycka om. Bloggen är dessutom så mycket mer än bara mode - också musik och glada stunder ryms.


Kommentarer
Postat av: sofia

wooh, tack!

Postat av: alma

åhh, guuuuuud så glad jag blir! :D åhhh, tack så jätte, jätte mycyket! :D nu måste jag ju kolla in dom bloggarna du listat som jag har missat! :D

2007-06-12 @ 21:37:32
URL: http://almah.blogg.se
Postat av: hotspot

Tusen tack! Nu blev jag så glad här i min förkylning :)

2007-06-13 @ 12:15:56
URL: http://www.hotspot.webblogg.se
Postat av: KAROLINE

VAD ROLIGT ;]

2007-08-12 @ 22:34:22
URL: http://www.thatshot.blogg.se
Postat av: Maria

Nej gud va söt du är! Tusen tack!
Förhoppningsvis kommer uppdaterandet öka nu efter sommarn, försöker uppdatera så ofta jag kan, men blir ganska mycket med skolan som tar tid.. Tack för dina fina ord! =) Kramar /Maria

2007-08-26 @ 13:26:50
URL: http://mariamelle.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar (reklam raderas direkt!):

Trackback