Utmaning: Vilka är dina favoriter i din bokhylla?

98761-454

Det finns ju inte sådär överdrivet mycket att göra när det är orkan ute. Egentligen borde jag skriva på ett arbete som skall in på fredag, men det känns inte rätt just nu och känns som om det bara kommer vara framtvingat om jag skriver det nu... Så - jag startar istället en utmaning som jag är lite förvånad över att jag inte sett tidigare... Utmaningen går ut på att kort lista och kommentera några böcker man vill tipsa om (som man också tycker är värda att tipsas om). Jag listar absolut inte alla mina favoriter, och jag har säkert glömt någon för stunden: men här har ni i alla fall lite vad jag tycker ni måste läsa!

Systrar i jeans- böckerna av Ann Brashares Härliga böcker om väskap, kärlek och livet. Du följer hela tiden 4 tighta vänner, och det dröjer inte lång tid innan du känner dig som den 5:e.

En gång i livet och Gengångaren av Danielle Steel En gång i livet är verkligen den bästa bok jag någonsin läst. Den berör och är så verklighetstrogen så det nästan är sjukt. Gengångaren kan verka lite segare med är också grymt bra!

I taket lyser stjärnorna och Det saknas en tärning av Johanna Tydell Väldigt speciella böcker båda två som berör. Mycket läsvärda - när som helst!

Emanuel av Sören Olsson och Anders Jacobsson Denna boken hade jag med mig när jag åkte på språkresa, och jag låg och skrattade konstant när jag läste den. Helt sjuk och... konstig (kan man lungt säga), men rolig är den.

Killar och kompisar-böckerna av Cathy Hopkins De här böckerna sträckläste jag när jag var i 11-12 årsåldern, så de riktar sig alltså till de yngre men tänkte jag kunde tipsa om dem också. Kanske har du en lillasyster som du skall köpa present till eller liknande? Köp en av dessa böcker!

Harry Potter-böckerna av J.K Rowling Jag började läsa Harry Potter-böckerna när jag var... 10 eller 11 har jag för mig, och jag minns hur jag bara fastnade pladask. Jag som inte ens brukar gilla fantasy- böcker är fullkomligt förtrollad (bokstavligt talat, roligt nog) av de här böckerna. Det finns något i dem som jag inte kan sätta fingret på - och lyckas man skriva en sån bok så har man också skrivit den perfekta boken enligt mig!

Ego girl av Carolina Gynning En själv- biografi skall vi väl få plats med också. Carolina Gynning kan vara en sån där människa som man inte förstår sig på, och det gör det hela extra spännande när man öppnar en bok som skall visa mig världen sedd ur just hennes ögon. Det är galet vad mycket Carolina har vart med om. Jag säger bara: min bild av Carolina ändrades helt och fullt efter att jag läst ut denna.

Jag behöver din mer än jag älskar dig och jag älskar dig så himla mycket av Gunnar Ardelius Så djup och vacker. Skrev en recension på denna bok innan jul och tänkte citera mig själv lite granna;
"För mig är boken kärlek – fast i ord. Jag har aldrig tidigare läst något liknande, och det blir nästan svårt att beskriva den. "


En shopaholics bekännelser av Sophie Kinsella Typ alla har väl läst denna boken nu, så jag behöver väl inte beskriva den överdrivet mycket. Finner bara ett ord: Fantastisk! Har du inte läst den? Gör det nu!

Alla böcker av Camilla Läckberg Ja... Vad säger man? Camilla prickar allt perfekt. Mord, spänning, vardagsliv, kärlek, en gnutta hat, och allt annat i en salig blandning kan inte bli annat än perfekt. Så jätteläsvärda böcker så jag vet inte vad!  Det borde vara lag på att alla skall läsa Camillas böcker!


Nu skickar jag iväg utmaningen som kommentar till några jag är sugen på att veta deras favoriter! Får du ingen förfrågan? Gör utmaningen ändå! Lämna gärna en kommentar så jag kan läsa dina tips sedan!

Kommentarer
Postat av: Anita

Gå in på design, sen på kodmallar.
Därefter klickar du på startsidan.
När du har gjort det får du leta efter koder som ser ut såhär:




Anita Andersson


och under där det står "Anita Andersson" på min så skrev jag bara ner texten... inget märkvärdigt. :) Hoppas du förstog min kompliserade förklaring, lycka till :)

2007-01-14 @ 15:37:34
URL: http://anitaandersson.webblogg.se
Postat av: Anita

Hoppsan den koden kom visst inte med... men leta där det står "personbild" och lite längre ner där det på din sida står det du heter så är det bara att skriva ner...

2007-01-14 @ 15:38:31
URL: http://anitaandersson.webblogg.se
Postat av: Anita

tänkte också fråga dig en sak, hur har du skrivit så fin högst upp "Ett liv för Beth" med ett sånt fin kollage? Förstår inte hur man gör.

2007-01-14 @ 15:40:21
URL: http://anitaandersson.webblogg.se
Postat av: Lulun

jag älskar också harry potter!!!!

2007-01-14 @ 15:48:39
URL: http://lulun.blogg.se/
Postat av: Jossan

Då kopieras det som finns på skärmen (;

Jag ska anta utmaningen, men när vet jag inte. Det blir antagligen någon gång i nästa vecka!

2007-01-14 @ 17:28:29
URL: http://thjossan.blogg.se
Postat av: Ellen

Jag antar, kommer om typ 30 min, eller liknande!

2007-01-14 @ 19:02:20
URL: http://eelleen.blogg.se
Postat av: Hannah

Jag antar utmaningen!

2007-01-15 @ 15:13:04
URL: http://envackerdag.blogg.se
Postat av: Elisabeth

Ett tips om du inte redan läst den: Byt liv med mig av Adele Parks. En av mina favvisar! :)

2007-01-17 @ 12:52:55
URL: http://efportfolio.blogg.se
Postat av: Jossan

Jag antar den nu ;) Kommer om kanske 30 min. :)

2007-02-18 @ 11:03:10
URL: http://thjossan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar (reklam raderas direkt!):

Trackback