NY UTMANING

TIDNINGSUTMANING!!
Mimmi utmanade alla som ville skriva om vilka tidningar man läser. Jag älskar ju utmaningar, så jag tackade såklart ja - även fast jag förstår att det kommer bli svårt att få med alla tidningar som
jag faktiskt läser...

98761-100

1. Veckorevyn (29:50-35.50 kronor, varierande pris)
Första gången jag läste Vecko Revyn var för typ 1-2 årsedan.
Jag gillade inte alls vad jag läste, det var liksom inget innehåll!
Men så kom Ebba till VR i år, så jag var tvungen att testa en gång till.
Nu är jag fast, VR är helt enkelt genialisk!
2. Starlet (25 kronor)
Starlet gjorde ju, som alla vet, comeback för typ 3 årsedan från att ha varit en av 80-talets största tjejtidningar. Jag hoppade på andra numret av den "nya utgåvan" eller vad man skall kalla det, och sedan 2 numret har jag inte missat ett enda.
Nu har jag dock sagt upp prenumerationen, men jag kommer ändå forsätta läsa den!
3.ELLE(39.50)
MODEBIBELN med stora bokstäver. Välgjorda reportage och moderaporter som är perfekta.
Tjock som ett kylskåp, fullt med läsning som är värt att( iallafall nästan) dö för.
4. PLAZA Kvinna (?)
Bra tidning, det är allt jag har att säga.
Den är definitivt inte dålig, jag läser den ihärdigt!
...men det är ingen tidning som jag "måste ha".
5. Hennes (?)
Detta är ju "en tidning för äldre tjejer",
men pappa tar med den hem ifrån jobbet.
Jag läser den, men precis som PLAZA Kvinna är det en tidning som jag inte "måste ha".
6. TEKLA
Jag fick en prenumeration på denna tidningen i konfirmationspresent.
Är ingen tidning som är typisk mig - den handlar typ om teknik och sådant,
och jag är då inte teknisk i alla fall.
Den har ändå välskrivna reportage och fiffiga pryl-kollage,
men inget som intresserar mig.
7. Superstar
Vill du ha en halvtaskig tidning om musik så är det denna du letar efter!
Den ger mig en OKEJ-känsla(jag gillar inte okej, det är något....)
Men är en bra musiktidning ( dock inte mer).
8.COSMOPOLITAN
Känns som en Wannabe veckorevyn/vimmel,
och lyckas inte.
Visst har den bra reportage och såvidare,
men jag blev besviken första gången jag läste den.
9.GLAMOUR
Trendig väska i fickformat, kan knappast bli fyndigare!
Mode-tidning rakt i genom, and I have to say - me like!
Perfekt att ha med på buss-/bil-/tåg-/fylg-resan,
eller ta med sig till en parkbänk på en härlig höstpromenad!
10. VIMMEL
Men vad har hänt?
Vimmel har gått och blivit en del av PLAZA Kvinna vad jag förstår-
utan förvarning!
S.K.I.T.
Vimmel var tidningen som vi behöver, allihopa,
lagom av allt och genuin rakt igenom.
Dessutom låg priset på bara 19.50,
och den var ju bara sjukt bra.
VIMMEL BLI DIG SJÄLV IGEN!

Vill du prenumerera på någon av ovanstående tidningar?
Besök tidningsbutiken nu!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar (reklam raderas direkt!):

Trackback