4 helt underbara saker med hösten enligt mig

98761-140PUUUUUHHF.
Blås bort höstdepressionerna och våga inte skylla något på att det är höst.
Det finns bra saker med hösten också...

1. Himlen är helt grå. Man känner sig som instängd i en bubbla,
och hur skulle detta inte kunna vara mysigt? Underbart!

2. Friskare luft kan du minsann få leta efter. Hur härligt är det inte med höstpromenader,
där man bara kan sparka iväg färggranna löv, gå lugnt och bara andas in den här helt sjukt
härliga luften. Jag är helt fashinerad av höstluft, jag medger det.

3. Böcker, tidningar, filmer och tv-hösten. Årstiden där det är helt OK att vara lite lazy- ofta.
Det är bara att krypa ner i soffan, bädda ner sig bland kuddar och filtar och bara slöa livet ur sig. (okej, inte riktigt så mycket - men på gränsen).

4. Svampmackor och svampsås. Stekt svamp är alltid gott,
men visst är det något alldeles extra med att slänga på det på en jättefranska och äta
som förrätt innan en härlig gryta, nu på hösten?

(
här hittade jag bilden)


Kommentarer
Postat av: MyyZz

Hu ... vad läskigt positiv du är.
Har du glömt Förkylningar med ont i huvudet, snor i näsan och hosta?
Allt håller på att dö ute...
Regn o rusk - fast å andra sidan då fick man ju vara inne o vara lat:-)
KALLT... ja jag vet man kan bylsa på sig kläder men det är tråkigt:-)

*försöker se positivt på saker och ting*

Fast ... det är lite dåligt av dig att säga "blås bort höstdepressionerna" ... det finns de som blir jävligt dåliga på hösten...

tjingeling

Postat av: Beth

MyyZz; Man kan ju antingen se det positivt, eller negativt. Det väljer man själv.
Jo, jag förstår det. Förlåt för det. Jag ville bara muntra upp. Kramar Beth

2006-10-16 @ 14:12:30
URL: http://bettebett.blogg.se
Postat av: MyyZz

*skrattar* hoppas verkligen inte att du tog illa upp .. det var ganska mycket ironi i det inlägget ... förutom att jag är snorig o jävlig då ;-)

Sen det sista jag skrev ... kan vara så att jag reagerar lite kraftigare för att jag VET vad en depression är ... och det är INTE vare sig kul eller nåt man kommer över bara sådär.

tjingeling

2006-10-16 @ 15:56:52
URL: http://myyzz.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar (reklam raderas direkt!):

Trackback