3 månader blev 3 dagar


HUMAN RIGHTS. Jag vet varken hur jag skall börja, eller ens få plats med allt jag vill berätta på bara ett inlägg. För, en sak skall ni veta. Att tro att jag skulle ha tid ork eller ens fundera på att prioritera "dagens outfit- bilder" (som jag lovade innan rollspelet började), var ovanligt tidsoptimistiskt för att vara mig och ganska... omöjligt.

Vi hade fått höra så länge hur fantastiskt FN- rollspel var, så länge och så mycket att det blev lite svårt att tro det. Vi började arbeta med rollspelet redan innan jullovet. Valde länder. Jag, J och F valde the UK of Great Britain (vilket vi är extremt nöjda med), och därefter började faktaletande, talskrivande, resolutioner och policydokument spridas. Gemensamt röstade de klasser som skulle vara med i rollspelet fram att det var Mänskliga Rättigheter vi skulle diskutera. Ypperligt val, även där.

I alla fall. Jag har vart med om några alldeles fantastiska dagar. FN- rollspelet överrumplade mig totalt. Mig, och säkerligen flera. Vi har stått och skrikit i talarstolarna, försvarat saker vi egentligen inte står för och röstat hejvilt. Roligast var verkligen att stå och tala. Inför ibland ett hundra, ibland flera hundra människor.

En stor, stor händelse var när Jan Eliasson kom och pratade för oss igår.
Läs om honom här. Verkligen alldeles fantastisk att lyssna på, så mycket som han har varit med om! Är oändligt imponerad av honom.

FN- rollspelet var engagerande, inspirerande, fartfyllt, extremt lärorikt (jag menar det) och framförallt - ruskigt roligt. Det gick alldeles för fort. Tre månader till tre dagar. Borta. Åh.

Chicas y chicos, jag länkar här nedan till olika sidor om vart jag har varit de senaste dagarna. Läs, läs, läs!
FN-möte - i LerumGöteborgs Posten
Kort bildspel: Göteborgs Posten
Bilder från Lerums Gymnasiums Hemsida
JM's sida om rollspelet: Läs om vad det är och så. I sidmenyn hittar ni de tidningar som kommit ut under tiden också. Läsvärt!

Kommentarer
Postat av: Mirry

Nu har vi utsett Dagens Jag Vill Ha på Borås största blogg!



www.arntyochmirry.se

2009-03-08 @ 17:50:49
URL: http://www.arntyochmirry.se
Postat av: Jossan

Svar: Runt tjugolappen. (:

2009-03-08 @ 22:13:28
URL: http://thjossan.blogg.se/
Postat av: Kajsa

Det var ibland väldigt hetsigt, men inte att förglömma riktigt jäkla roligt!

2009-03-12 @ 16:28:42
URL: http://kajsamedk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar (reklam raderas direkt!):

Trackback