This is happiness


WHAT-IS-HAPPINESS. Jag har ett så himla bra erkännande att dela med mig av idag. Det slog mig när jag gick på en knappt belyst väg mellan busshållplatsen och Dörren vid halvnio ikväll. Det var påväg hem från skolan. Och jag tänkte: "det här var nog den längsta skoldagen jag någonsin haft". Och som en snilleblixt kom följande, fantastiska tanke: "Jag har haft en sjukt bra dag idag". Och på två sekunder spreds det tusentals små, vackra endorfiner i min kropp. Tusan, vad överlycklig jag blev. Jag har fått kämpa, göra något roligt och bli stolt idag. Tillsammans med några av mina favoritpersoner i hela världen. Vilken jävla kick! Speciellt när man har gått runt i en dimma, en då till synes oändlig dimma, i flera veckor (vi behöver inte fördjupa oss på varför, för motsatsen är så mycket roligare).

Jag tyckte bara att det var så värt att lämna några kråkor om.

(Bilden ser väl kanske inte sådär jättelockande ut, men faktum är att det är mitt sätt att fira releasen av nya TAJMS- numret. En bulle farmor har bakat, samt varm choklad med marshmallows som jag fick i storpack importerat av Jeannie från USA. Nästan i klass med Espresso House varma choklad.)

Kommentarer
Postat av: Erika

Vad underbart att få känna så, det måste vara fantastiskt. Jag är oerhört avundsjuk och hoppas att samma känsla landar hos mig snarast.

Postat av: Sofichelle

mumsis , mumsis

2009-02-05 @ 20:09:05
URL: http://www.sofichelle.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar (reklam raderas direkt!):

Trackback