Att se ljuset


REALISE. Jag reste mig upp ur sängen, trött. Och det är inte många som sett mitt rum, men vid foten av sängen står min "andra garderob" - det vill säga den något mer avancerade klädstången. Jag ser de där klackarna jag valde att lyfta fram senast jag matchade. Och grips av panik.
     Jag har inga ljusa klackar. 

Jag har färgade. Jag har mörka. Men inga i metallic (förrutom de där fruktansvärta platåerna, nästan inte ens värda att nämna - om man nu ens kan kalla dem för klackar), eller i ljus beige eller någonting annat benförlängande. Varför har jag inte detta? Jag grips av ångest, då jag inte ens ägnade en tanke åt att köpa
de där skorna jag bar på Topshop- visningen förra året. I en storlek större hade dem säkert till och med varit bekväma.

I alla fall. Jag önskar ett par sådana där klackar av många anledningar. Och absolut inte minst den, att i sommar vill jag frossa i färgglada klänningar. Och då lyfter vi fram dem extra, med ett par skor lika bleka som mina ben. Visst vore det fantastiskt.

Underbara, underbara klackar från Nelly.com. Snyggast-på-festen-klänning frå Thread Social. Och skitbilliga örhängen från H&M.

Kommentarer
Postat av: Mathilda

ÅH! Klänningen. Klänningen!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar (reklam raderas direkt!):

Trackback