Vanligt är väldigt braigt


Jag går upp ur sängen efter att ha snoozat i dryga timman. Är ingen jätte morgontrött människa, men att börja dagen med noll stress är en vikitig ingrediens för ett gott liv när man är den jag är. Därför är jag uppe väldigt tidigt, för att äta frukost utan tjôt. För att få sminka mig och borsta tänderna utan att någon står och knackar sönder badrumsdörren. För att få vara själv. Jag står och byter kläder och accessoarer för länge, och de tjugo sista minutrarna hemma finns det inget annat än morgongänget som gäller.

Skoltimmar i massor (och jag trivs som jag aldrig trodde man kunde trivas i en skolbyggnad) och sedan hem. Kommer hem alldeles för sent för min smak. Ibland blir det sväng på stan eller allum innan också. Med fötterna på plats i Partille så äter jag, ser jag på TV, bloggar och sover.

En vanlig dag. Idag var precis en sådan dag. En vanlig och väldigt braig dag.

Missförstå noll nu, dagarna går inte enligt schema. Det händer faktiskt nya saker varje dag. Tro det eller ej.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar (reklam raderas direkt!):

Trackback