En dag med mig


Okej. Since jag gör allt utom att blogga nu om dagarna (dåligt samvete) så tänkte jag att jag får väl visa vad jag gör då.
Så, here we go.

1: Jag vaknade sent (halv tolv) och åt mormors hemmabakta bröd till frukost. Det är bland det godaste brödet jag vet. Efter frukost, tandborstning, sminkning och påklädning satte jag, syster, mormor och morfar oss i bilen för att åka till lite olika ställen. Jag tycker om att åka runt här på västkusten. Det är så fint och lugnande på något vis. Och så är jag en sån där som alltid tänker "tänk vad man skulle kunna göra utav detta" eller "tänk vad man skulle kunna göra här, och vad roligt det skulle vara". Ja, sån är jag.

2: Första stoppet var vid ett bageri där vi trots att mormor bakar eget bröd varje vecka köpte massor utav gott bröd. Det var provsmakning på bröd där också. Något frukt- och nöt-bröd gillade jag nog mest. Jag är inte så nyttig av mig, men när det kommer till bröd tycker jag att det kan vara gott med lite nyttigare varianter. Det kanske är för att det (väl?) finns så mycket annat onyttigt i just bröd.

3: Först åkte vi egentligen vidare till en annan butik, men efter det bar det av mot Smögen för lunch. Det blåste helt sjukt jävla mycket. Det var meningen att ni skulle kunna se detta på bilden mot havet, men så bra kamera hade jag tyvärr inte med mig. Det var nästan så jag inte kunde gå rakt. Vi åt i alla fall lunch (jag åt potatis-sallad, lax och räkor - se bild) och så kikade vi lite i några olika butiker på bryggan.

4: Sista stoppet innan vi åkte hem en blomsteraffär. Jag tycker mycket om blomsteraffärer och speciellt denna. Vet inte varför. Men den är rätt mysig i alla fall. Massor av blommor (jag gillar blommor och trädgårdar) och så har de underlater också. På bilderna ser ni en snygg dekoration- grej där det är någon växt de gjort i hjärtformar. Och så ser ni ett bi. Fan vad de är svåra att fånga på bild!

5: Hem och middag. Det blev kött, potatis och persiljesmör för den som är intresserad av detta (: Men viktigast är - jag stod för dagens dukning! Och det blev rosa och silver. Massor av rosa. Och massor av blommor.

En dag. En helt bra dag. Och en helt blåsig dag.

Kommentarer
Postat av: MANGO

vilken mysig dag mot vad jag hade;rensade ogräd heeeela dan men 560kr tackar jag inte nej til! :) och bonbränna hoooh!

Postat av: Erika

Det är sådanna där härliga dagar som man åker på lite för sällan. Jag gillar också blommor väldigt mycket, så jag hade antagligen gillat den där affären :)

2008-06-23 @ 23:39:47
URL: http://aakire.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar (reklam raderas direkt!):

Trackback