Saftkalas


... och det kostar, 10 kronor. För en teservis. Innehållandes fem koppar. Fem tefat. Och fem assietter. 10 kronor!

Idag var det sjöräddningsbasar ute på Badholmen, så så fort jag slutade jobba för dagen gick jag raka vägen dit. Där fick jag en tjugolapp av mormor att spendera på valfritt sätt.
      Teservisen skall jag inte kalla för teservis för det är inte vad det är. Detta är en klockren saft eller oboy- servis. Jag tycker inte om te, men många saftkalas skall det däremot bli framöver. Det lovar jag.
     Jag köpte fyra ljusstakar. En rosa, en blå, en ros och en med massor av turkosa pärlor på. 
     Jag köpte en teburk som jag skall spara massor av saker i.
     Och jag köpte en kapsylöppnare som ser ut som dess tidigare ägare hette någonting i stil med Herkules. Eller så är det bara en gammal souvenir från Grekland. Men man vet aldrig.

Perfekt i tiden nu när jag gör om mitt rum.

Kommentarer
Postat av: elin

supersöt!

Postat av: MANGO

najsi najsi! så fint! :)

2008-07-20 @ 16:44:43
URL: http://mango.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar (reklam raderas direkt!):

Trackback