Steffo


Jag har det bra här i stormarna, regnen, blåsterna. Har bott själv med Johannan ett par dagar och vi har ätit, ätit.. och ätit. Igår efter jobbet ösregnade det. Vi gick till Konsum och köpte godis. Gick till Thainoy och köpte thaimat. Gick till kiosken och köpte Ben&Jerrys. Och sedan gick vi hem och proppade i oss alltihopa (nästan). Under varsitt täcke i soffan framför en konstig film, bredvid ett fönster täckt av bara regn. Man såg inte ut ett dugg.

Jag, i alla fall, har skickat iväg min laptop till Partille. Den får jag visserligen se på söndag igen, men innan dess får ni hålla tillgodo med väldigt få inlägg som resultat av en dator jag inte har många egan filer sparade på och ett segt internet. Adios!

Kommentarer
Postat av: Sophie

Låter som om ni har det riktigt mysigt trots trist väder!:)



Mvh Sophie ♥

Postat av: sanna

Svar: Helt rätt att vi måste mjölka dem, men jag menar... man väntar ju på att de ska börja mjölka - när de har mjölkat klart så dödar vi dem. Man låter djuren frodas och man tar det de ger, päls, mat eller mjölk.

Och det med kossorna fick jag lära mig när jag besökte ett mejeri. Tjurkalvar i Sverige gör ingen nytta, så de slaktar man!

2008-08-05 @ 17:37:47
URL: http://sannasrum.devote.se
Postat av: Balderadriana

Very resourceful, thank you dave

2009-10-16 @ 08:22:58
URL: http://balderadriana.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar (reklam raderas direkt!):

Trackback