Jag vill ha hatt

98761-1437
Vad som är viktigt en lördags- kväll...

HATT- FNATT. Oh, om jag ändå hade haft spikrakt, långt hår. Då hade man minnsann passat ballerina- prima i snygga hattar.
Marc Jacobs står för de snyggaste av alla. Exempelvis som den på bilden ovan.

KLUMPEDUNS- SKOR. Jag kan inte riktigt komma på en anledning till varför jag inte köpte de där skyhöga klumpskorna för 49 kronor hos Skopunkten i sensomras. Finns inte anledning till varför inte. Och det är sådana här icke- köp som jag tänker mig galen på (som när man funderar på hur stort universum är, ungefär), sådana här förkylnings-oktober-lördagar.

DET SKALL VARA ÖNSKELISTA. Det skall vara önskelista... och jag har ingen. Min fader har som någon sorts grej att alla julklappar skall vara inhandlade innan den 20 november, eller liknande. Alltså skall önskelistorna vara inlämnade för längesedan. Och jag har inte bestämt mig ännu. Aj. En grey's- box är lockande. Men...

TOMTESKUM. Äntligen! De där miniatyr tomtarna som inte alls är tomte- röda utan skum- rosa ligger i dagens godis- påse. Julen är här. Jag är lycklig. Jag kommer njuta som jag-vet-inte-vad när den landar i mun. Tipp-tapp-tipp-tapp, tippe- tippe- tipp- tapp, tipp- tipp, tapp...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar (reklam raderas direkt!):

Trackback