Nu till sommaren!

Sitter och funderar över den kommande sommaren. Och så längtar jag. Då händer allt jag tycker är kul typ, allt jag gillar allra mest. Jag skall åka till Stockholm, och hälsa på min kompis Hedvig, och (förhoppningsvis) kommer också Evelina och Stina upp från Skåne. Jag vill vara där inte bara över en helg. Förhoppningvis en 4-5 dagar, men får se hur det går ihop med mitt arbetsschema. För jag skall ju sommarjobba också. Jag älskar att sommarjobba - det är hur kul som helst tycker jag.

Sedan skall jag sola så mycket som det går, bada - och åka ut på havet och till öar på kvällarna och äta där. Åka bump 'n' ride efter båten. Annars grilla. Grillat kött. Och vissa dagar stekt makrill. Med dillsås. Räkor flera kvällar i veckan efter middagen. No stress. Sommarkläder.
Johanna får allt ta och komma upp till mig i Fjällbacka också. Shit, vad kul. Mjukglass med kulört strössel från Ackes. Spring i sommarbutikerna. Dagsutflykt till Smögen. Piknick med grannarna (som egentligen är lite mer som någon sorts halvbröder, och jo - syskonbråk inträffar ofta), och fotografering och filmande. Spring till kiosken och köpa glass. Magnum. Twister.
Och så kommer man hem från "sommarlandet" (som jag ogillar att kalla det då vi är det mycket mer än på bara sommaren) någon gång frammåt början av augusti - och då är det kul dagarna i ända. Och sedan börjar gymnasiet.

Åh, helt jäkla underbart. Allt där ovan som jag skrev - det kan inte bli bad. Det är bara sjukt underbart bäst. Jag älskar det. Jag längtar. Jag... dör av längtan.
en sommar
Stockholm, here I come!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar (reklam raderas direkt!):

Trackback