Romance 2007

nummer 961

Oke, bloggen får sig en stänk av den gamla musiken också. Till provet skall vi känna till låtar ifrån; forntiden, medeltiden, renässansen, barocken, wienklassicismen, romaniken och impressionismen. 18 låtar, och jag tycker det mesta låter likadant. Men, jag lyssnar som en galning och hoppas att det sätter sig lite till morgondagens lyssningstenta. Läskigt.




Den epok jag fastnar mest för (gällande musiken) är i alla fall romantiken. Chopins Vals nr 11 är favoriten som tätt följs av Paganinis Cantibile. Och det var typ allt jag gillade av det här jag tvingas lyssna på. I alla fall - bloggen får sig sin dos av detta genom ett kollage då vi flyttar musiken som fanns på stilikonen (jomenvisst) Marie Antoinettes tid fram till 2007. Krussiduller och puttinuttigt på lite annorlunda vis.

? Solhatt: Denna kommer ifrån H&M och är perfekt för dig som inte vill bränna upp hela hårbotten i sommar. Du matchar bäst med... ett grymt stort leende.
? Halsband: Hjärt- trenden vad gäller speciellt halsband har ju slått något galet det senaste. Det puderrosa från  Julie Sandlau visar varför.
? Skor: Jag, personligen, tycker att det är helt sjukt sött med sådana här sandaler. Och jag vet inte om de sprang runt i sådana här på Romantiken, men år 2007 bör vi definitivt ge dem en chans! Just de på bilden kommer ifrån Miu Miu. Har du inte lust att lägga ut mycket, mycket pengar så finns det ett liknande par hos
Wedins.
? Nagellack: I den moderna tappningen av det romantiska modet kör vi med... knallrosa naglar! Yep, och Depend har coolaste nyansen till budgetpriset 25 pix.
? Väska: Vårigaste väskan någonsin kommer ifrån Fly Now. När jag ser den börjar jag redan planera vad jag skulle ha i den, om jag skulle ha den... Vad för något? Åh, se nästa punkt.
? Portmonnä: Hos asos hittar du denna skönheten. Very romantic. Dont u think?
? Klänningen: Och slutligen kommer vi till denna underbara klänning från Easton Pearson. Till skillnad från förr så kör vi på knäkort, och visst ser den helt underbar ut? Någon mer än jag som noterat att jag bara kan säga "underbar" om denna?Men den är; Underbar.Underbar.Underbar.


Kommentarer
Postat av: Linn

Du har blivit utmanad! gå in på min blogg för info!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar (reklam raderas direkt!):

Trackback