Idag pluggar jag, ifall ni undrar var jag är

3 minuter och 44 sekunder in på Bragdenburg Konsert nr 5 flyr jag till Glamorous.
Jag skäms. Så dålig är faktiskt inte den klassiska musiken. Men okej, precis som med dagens musik finns det väl dåligare "låtar". Bragdenburg- visan (Bach) är en sådan, tycker jag. Jag gillar Hildegard av Bingen bättre. Hon är cool. Johan Sebastian Bach "låt" (vad säger man egentligen till gamla.. gah "låtar"?) Liten Fuga är också cool.

En del känns bara skitdåligt, somsagt var.
Vilken tur att Vivaldi och Paganini finns. Deras låtar (från och med nu heter de det om de inte gjort det tidigare) är lite bättre, tycker jag.

Nu känner jag mig positiv. Bra.

Varför känner man sig mycket värre till mods när man dissar gammal musik, än när jag skall klaga på typ... Paris Hilton när hon gör musik?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar (reklam raderas direkt!):

Trackback