6 saker du troligen inte visste om mig

Jag deltar inte i lika många utmaningar längre. Förrut var ju jag som galen i dem, men jag har tröttnat lite. Idag tänkte jag dock ta och uppdatera mig lite på utmanings- fronten och ta tag i denna utmaning som jag fått från Linn. Jag skall skriva saker om mig själv - grejen är bara den att jag är såpass öppen i min blogg (inte för personlig, utan öppen) så jag vet inte hur detta skall sluta... Kan bli svårt. Vi får se:

REGLER: Varje spelare börjar med att skriva sex underliga/egendomliga saker om sig själv. Bloggare som blir tagna ska skriva sex saker om sig själv i sin blogg och samtidigt ange reglerna för spelet. Till slut väljer bloggaren sex nya bloggare och gör en lista av deras namn. Efter det är gjort skriver han eller hon en kommentar i deras bloggar för att låta dem veta att de har blivit tagna och att de ska läsa ens egen blogg för mer information.


1: Det finns inget här i världen (och universum också, för den delen) jag är så rädd för som för tiden. Jag kan längta till saker, och jag kan sakna saker från tid som vart - men att tiden går är det äckligaste och läskigaste som finns. Nu skriver jag detta (till exempel), och jag kan minnas det och jag sparar det och allt - men ändå är det så satans äckligt. Jag vet inte om ni tycker det är konstigt, men jag har inte hört talas om någon med samma fobi.

2: Ett av mina största beroenden är tidningar. Jag kan lägga ut sjukt mycket pengar på tidningar om inte någon hindrar mig (med hårdhandskarna) eller jag får tag i några på annat sätt. Om för att ha så liten budget som jag har, så är inte det här alltid så kul i slutet av månaderna.

3: Taha, det här är väl inte jättekonstigt men ändå lite kul fakta om mig: När jag var liten sa "môsôk" till smörgås, och det hänger kvar än idag. Jag kan be om môsôkar på samma sätt som smörgåsar, när vi sitter vid frukostbordet. Och ingen i familjen reagerar annorlunda för det. Det är ett helt vanligt ord i mitt ordföråd.

4: Långt, långt bak har jag förfäder som kommer från Skottland. Det du, haha.

5: Jag är galen i Jamie Oliver. Inte på det sättet, utan jag tycker bara det är så härligt att se någon på TV som verkligen, verkligen brinner för vad han gör, och får mig att älska det också. Allt ser så gott ut som han gör, och han uttrycker sig så roligt och är så naturlig i TV. Missa för sjutton inte när hans program börjar sändas igen nästa söndag på 5:an!

6: Nu börjar det bli riktigt svårt att komma på grejer. Tur att det är sista punkten då. Jag har inte en aning om vad jag skall skriva. Äh, jag slår väl till med att erkänna att jag är en riktig fegis - jag är den enda bland mina vännor och i min bekanskapskrets som inte vågar åka
Kanonen och BalderLiseberg. Men jag står för det om det skall vara så - det är ju för sjutton livsfarligt.

Uppdaterad:
Oj, glömde utmana.
Men jag utmanar:
Julia
Jossan
Freed
Mimmi
Ellis
Fröken Främling

Kommentarer
Postat av: fröken Främling

låter kul, ska ta tag i det när jag hinner :)

Postat av: Jossan

Jag antar - ska fixa till det idag! :)

2007-03-12 @ 19:07:52
URL: http://thjossan.blogg.se
Postat av: Erika

angående ettan, jag har nog samma "fobi" för när jag läser texten känns det som om det vore jag du skriver om :P

2007-03-15 @ 17:36:23
URL: http://morsningkorsning.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar (reklam raderas direkt!):

Trackback