"... så jag... skriver på, bara"

98761-1161

Om vad bloggen är för mig, och vad jag tror om bloggen. Frågor funna hos Rubia.


  • Hur kom det sig att du började blogga? Det blev helt enkelt mer och mer uppmärksammat, och jag har alltid skrivit. Det föll sig naturligt, kort sagt.
  • När upptäckte du fenomenet blogg? Har inte en aning. Något år sedan... eller två.
  • Vad handlar din blogg egentligen om? Låter skitvanligt men den handlar om intressen, vardag och lite av varje... En stycken mixer- blogg.
  • Vad vill du uppnå med ditt bloggande? Jag skriver för att jag tycker det är roligt, och dessutom tycker jag att det är roligt när folk läser vad jag skrivit. Jag vill att folk skall läsa, le, tycka om och vilja komma tillbaka till min blogg (:
  • Tröttnar du aldrig på att blogga? Prestationsångest? Absolut inte, haha. Det kanske är lite konstigt? Fast nej. Jag gillar att blogga och bloggar inte om jag inte tycker att det är kul. Vilket jag alltid gör.
  • Känner du att du har ett ansvar gentemot dina läsare att skriva bra? Nej, det har jag faktiskt aldrig tänkt på. Men visst är det kul när jag får uppmuntrande kommentarer om just mina ord. Det är ju liksom inte heller tvärtom så att jag skiter i hur och vad jag skriver.
  • Kan man skriva vad som helst i en blogg? Nej. Man stöter alldeles för ofta på bloggar som pekar ut andra bloggar (exempelvis) på ett negativt sätt. Och det ogillar jag.
  • Vad skriver du inte om i bloggen och varför? Någonstans drar också jag en gräns om vad jag vill skriva om. I och för sig är det nog inte något jag tänker på speciellt mycket, så jag... skriver på, bara (;
  • Läser du andras bloggar? Om ja varför och vilka? Om nej, varför inte? Haha, om jag gör? Dagligen följer jag uppåt 50 bloggar som jag har på favorit- listan, och sedan tillkommer det andra hela tiden.
  • Om du måste nämna en ?bloggidol? vem blir det då och varför? Bloggidol vet jag inte... Nja, jag har ingen speciell. Beundrar många.
  • Hur många besökare har du i snitt per dag? Strax över hundra. Dagar jag bloggar mindre brukar det dock minska till nittio ungefär... :/
  • Vilka är dina läsare? Jag vet inte. Andra glada bloggerskor, har jag en känsla av. Eller? (:
  • Vilka vill du ska läsa din blogg respektive inte läsa? Alla får läsa, självklart. Bara du tycker att det är kul att läsa bloggen!
  • Vilka reaktioner har du fått på din blogg? Mycket positivt. Många fjantade efter intervjun i lokaltidningen, men haha, jag vet inte.
  • Hur länge kommer du att fortsätta blogga? Länge, länge.
  • Hur kommer du att se tillbaka på din blogg i framtiden? Som ett bra hjälpmedel att ständigt hålla skrivandet igång. Och som något jag verkligen tyckte/tycker är roligt.
  • Hur kommer du att spara dina blogginlägg för framtiden? I have got no idea (:
  • Bloggfenomenets framtid? Det bara växer och växer...! Heller hur?
  • Vad har bloggen gett dig? Åh, så mycket!

  • Kommentarer
    Postat av: Linn

    du kommer få det underbart i thailand!

    Postat av: Sussi

    Vilken rolig lista!

    2007-06-25 @ 21:23:47
    URL: http://pusssuss.blogg.se
    Postat av: jen

    Kul att läsa lite om dig och dina tankar! :)

    2007-06-25 @ 23:18:46
    URL: http://jojsi.blogg.se
    Postat av: Jossan

    Om du undrar vilka som läser din blogg gör bland annat jag det. (;

    2007-06-28 @ 17:31:10
    URL: http://thjossan.blogg.se
    Postat av: Tobiasmaryam

    This is a very interesting website, I have added it in my favourites. Keep up the good work.

    2009-03-25 @ 10:41:10
    URL: http://tobiasmaryam.20six.fr

    Kommentera inlägget här:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress:

    URL:

    Kommentar (reklam raderas direkt!):

    Trackback