Runway: Kappan

kappan
Egentligen borde jag tycka att det nästan är pinsamt att sitta och drömma om tusentals supervarma plagg den 3:e juli. Men nu gör jag inte det. För är det knappt över 15-gradersstrecket (och intes mer) så är det.

Förra hösten fick ju kappan ett riktigt uppsving (tycker ni inte?), och kollar man på höstkollektionerna 2007 så kryllar det av kappor. Stora, med volym och vidd så det bara skriker om dem.

Kappan i blå ram från Alberta Ferrettis AW-kollektion (som jag förövrigt tyckte/tycker väldigt mycket om) utrstrålar mystik. Och vad passar inte bättre in på just hösten än just mystik? Kappan i grön ram från Bottega Veneta sätter lite extra färg på hösten. Det kan man ju inte låta bli att tycka om. Den här kappan kopplar jag till riktigt finklädda (unga) damer med dess tjocklek och fall. Halsrigningen är... oh, outstandning. Anna Sui matchar kappa och kjol, vilket inte är någon dum idé. Volym, volym, volym på den kappan med (som du ser i den gula ramen).

Jag köpte ju en kappa förra året, och det är inte det billigaste plagget ens när man inriktar sig på budget. Jag köpte en ganska lång, svart med en rundad krage. Mysig, jovisst - men kan bli klumpig att knö in i skåpet (speciellt när den är sådär lagom fuktig) eller liknande. Igår ramlade ellos- katalogen hem till mig, och kappan på framsidan fick mig knäsvag direkt.  Du ser den i rosa ram ovan. Lagom kort, grå och även på denna gillar jag kragen. Skarpt! Jag har en känsla av att det kommer bli en beställning utav en sådan för min del.

Satsar du på kappa i höst?

Bloggen fick vila igår, i och med att jag hade en helt sjuk huvudvärk. Så tungt har mitt huvud inte kännts på väldigt, väldigt länge. Väldigt länge...

Kommentarer
Postat av: Jossan

Åh, jag älskar också den kappan! Blir nog en beställning utav den för mig med... (:

Postat av: Hugomiriam

Very nice site!

2009-08-24 @ 10:04:03
URL: http://hugomiriam.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar (reklam raderas direkt!):

Trackback