Hörru Harry

98761-1209
Jag måste säga att höjden av magi faktiskt är Harry Potter. Hur klämkäckt det än låter, så finns det inget man kan bli så förtrollad av. Så fäst vid. I alla fall inte jag.
Den femte filmen om Harry Potter lever inte upp till boken den är baserad på, men jag kan inte säga att jag tycker att den är dålig. Det är ny regissör, och det märks en hel del. Filmen känns faktiskt uppbyggd lite som en skräckfilm, på något sätt. Men det kanske bara är jag...
Jag tycker personligen att de har klämt in filmen på alldeles för få minutrar (2 timmar och 18 minuter för en bok på... tja,drygt 1000 sidor), och det gör att mittenbiten på filmen blir... lite rörig. Synd. Men filmen är inte dålig, inte ett dugg. Emotionell, på ett annat sätt än de tidigare filmerna. Som en sann Harry potter- nörd satt jag med gråten i halsen.

En av de saker som är mest värda att notera är Luna Lovegoods hår. JAG VILL HA!
Absolut underbart (filmen jag länkat till är dock lite suddig, så bäst vore väl att kolla på den riktiga filmen). Så långt, perfekt tilltrasslat och lockigt - jag gillar det mestast. Jag står utan ord.
Obeskrivligt.

Kommentarer
Postat av: Jossan

Min kompis tycker också att de borde göra den längre. Hon påpekade det när vi hade sett den och sa att om de kan göra den första boken som har färre sidor lika lång som den femte filmen som har flest sidor utav alla böckerna så blir det inte så jättebra, utan att de borde lägga mer vikt i att få allting upprett och klargjort och inte
bry sig så mycket om hur lång den är.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar (reklam raderas direkt!):

Trackback