Du-måste-se: Amelie från Monmartré

98761-1223
"Amelie från Monmartré" är absolut bedårande. En rikitgt bra må-bra-film, man blir helt sjukt glad av att se den! (: Inspirerande och dan (nej, jag menar inte själva kläderna, nerrullade strumpor i stora, svarta, förskräckliga skor är not najs).
 Handlar (såklart) om Amelie i Paris (åh..), och en rad andra ursköna karaktärer.
Mysig film på hög nivå. Jag har aldrig vart speciellt glad i varken språket franska eller speciellt intresserad av någonting som har med det landet att göra överhuvudtaget (ingen anledning, har liksom inte brytt mig så mycket bara). Men jag är kär nu. Jag vill ta snabbkurs i franska nu, och därpå flytta till Frankrike. Så genomtänkt och förtrollande film. Och värt att nämna: Audrey Tatou är fantastisk som AmelieEnchanteur.

Kommentarer
Postat av: Amanda

älskar den filmen, speciellt musiken då jag spelar det mesta på piano :D

2007-07-28 @ 11:01:01
Postat av: Bella

Absolut!!! Den är helt underbar.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar (reklam raderas direkt!):

Trackback