Utmaning; visa ditt favoritsmink!

98761-431
Om jag skall vara ärlig, och det skall jag (som jag brukar säga) så är jag verkligen inte alls bra på smink. Men ögon och läppar är något jag alltid sminkar, spelar ingen roll om det är en söndag mitt i ett lov och jag inte skall träffa en människa.
Så när jag fick i utmaning av
Honeydew att göra ett kollage, och visa sitt favoritsmink så blev det ju inte jättemycket. Men i alla fall, här är vad jag gillar mest i sminkväg!
 Såklart har jag mer smink än detta, men utmaningen gick ju ut på att visa favoriterna - right?

Mascara; Maybelline Lash Stylist (ca.110:-) och Lancôme L'extreme (ca. 235:-)
Mascaran är nog det jag är mest noga med att det skall vara av bra kvalité och att den skall vara exakt så som jag vill ha den. När jag skriver detta kan nog en del undra varför jag då har med Maybellines Lash Stylist bland mitt favoritsmink. För jag tycker verkligen att det är en skitdålig mascara också - om den används ensam. Däremot om man använder den för att "styla" (måttligt!) innan man använder sin vanliga mascara, så är den inte alls too bad.
Lancôme L'extreme behöver inte så mycket kommentarer, den är bäst rakt igenom. Långa, separerade fransar är resultatet av bara några få svep.

Eyeliner/Kajal; H&M (19,50:-)
Inramningen av ögat är viktigt. H&M's är kanske inte den bästa, men den duger för att fatta sig kort.

Läppar; Agatha Ruiz de La Prada, Fragranced Balm (ca 55:- )
De här supersöta Balm'sen är min senaste kärlek i sminkväg. Ger jättesnygg glans på läpparna och luktar verkligen l-j-u-v-l-i-g-t. Och förpackningen  är ju alldeles, alldeles underbar den med.

Kommentarer
Postat av: Honeydew

Åh jag älskar lip balmet, luktar underbaaart!

Postat av: julia

var köpte du lip balmet, har letat överallt typ?

2007-01-06 @ 23:47:46
Postat av: Beth

Re Julia: hos KICKS och Åhlens har jag sett det (:

2007-01-07 @ 10:12:20
URL: http://bettebett.blogg.se
Postat av: Jelena

Jag använder också L'Extreme (såå bra!), men lip balmet har jag inte testat än. Men jag har sett det på KICKS..

2007-01-07 @ 11:00:57
URL: http://styleiseternal.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar (reklam raderas direkt!):

Trackback