Natusan Holiday Skin Body Lotion

Test
Så var det dags att recensera den lotion som skall vara den magiska formeln till bruna ben året om. Jag har valt att bedömma i följande:
Användning. Hur mycket behövs? Hur ofta? Hur lång tid tar det innan man märker skillnad? Självklara frågor.
Doft, konsistens - och nyans. Doften är viktig för många, liksom konsistensen. Och tänk om den ger dig orange-gula ben istället för gyllenbruna? Gör den det? Här hittar du svaren.
Hur är den mot huden? Jag som har känslig och torr hud, tycker att denna frågan är viktig. Jag brukar störa mig på att den inte finns med i många test, men här skall den alltså bannemej finnas med.
Övrigt. Annat som jag tänker på, helt enkelt.

Natusan Holiday Skin Body Lotion
Pris: Gratis på Vero Moda, med kupong från Hennes. Annars är ca. priset 45 pix.

Användning:
Det som slår en först är att "krämen" (eller vad säger man?) är vitaste vit, och det känns då som att det kan vara svårt att få till det med om man råkar ta flera lager på varandra. - Blir det fläckar då? Undrar jag som är nybörjare med att som har med brun-utan-sol att göra. Jag börjar smörja in mig nerifrån benet och upp, så har jag någon sånär koll på det i alla fall.
Jag smörjer in mig ca 1 gång om dagen (okej, kan ibland bli lite mer, när man har nya produkter), och än så länge har jag inte märkt något som helst dåligt med det. Känns ändå som att om man använder den för mycket kan benen snabbt konvertera till orange-bruna morötter.
Skillnad märkte jag redan efter första insmörjningen, men efter andra  kändes det som om jag under helgen spenderat en weekend på någon ö i ett varmt land. Resultatet man vill ha alltså - mycket fort.

Doft, konsistens - och nyans.
Den luktar som vilken lotion som helst tycker jag. Jag vet inte, eftersom jag aldrig luktat på bus, inte veta hur mycket det luktar just det. Men för mig stör inte doften alls.
Det som slår mig strax efter att krämen är vitaste vit, är att den känns lite klumpig. Det ser ut ungefär som när man bakar, och det blir mjölklumpar. Detta känns inte alls när man "smetar" ut den, så saker och ting är säkert som det skall vara, det var bar anågonting som jag tänkte på.
Nu till det som är viktigast av allt - nyansen! I nuläget har jag smörjt in mig med den 3 gånger, och nyansen är sådär lite lätt brun. Man känner sig inte precis som pepparkaka ännu, men ljusbruna ben har man allt fått. Jag är nöjd, som tusan.

Hur är den mot huden?
Jag som har känslig hud, och också i vanliga fall smörjer in mig mycket med olika sorters lotion och krämer, märker faktiskt skillnad. Och tyvärr åt det negativa. Det sticks lite, och är inte speciellt behagligt när den precis har torkat in i huden. Nej, det kändes inte så bra när det kändes som myror i brallan.
Men jag kan ju trösta med att säga att det är en av de väldigt få negativa saker, som jag hittar med denna.

Övrigt.
Jag vet ännu inte hur långe den bruna färgen håller efter att man har slutat att smörja in sig, eftersom det bara är dag två på min kur. Jag läste någonstans att konkurrenten Dove's höll i ca 5 dagar efter det att man slutat, och sådana saker brukar ju vara ganska lika...
Fläckar och skarvar kan man ju fundera över. Jag har inte några större problem med fläckar, förrutom på (gissa?) armarna! Slutsats man kan dra av detta är alltså att tvätta händerna, noga. Skravar nere vid fötterna, kändes inte heller speciellt kul när man fick syn på dem. Antingen kan man ju smörja lite ner mot fötterna också, eller så kan man sudda med citrusfrukt (citron, lime...) som jag hörde av någon, någongång (får jobbar på det där med minnet, känner jag).

Nu när jag har granskat och klagat lite kan jag bara dra en slutsats. Och den är att när man går runt där, med (fusk-)bruna ben känner man sig lite gladare. Lite extra fin. Om man gillar att ha bruna ben alltså. Kort och gott - mycket upppiggande!

Kommentarer
Postat av: Linda

jaha, det kanske man skulle prova... jag har konkurenten men jag köpte fel och tog den mörkaste av de två... passar bättre på sommaren eftersom jag är så blek nu så ser det tokigt ut. men bara lite färg vore trevligt att få!

Postat av: Helle

Har testat både natusan och doves "brunutansol lotion"... doves är något bättre. Problemet med dessa krämer är att om du efter hyffsat flitigt användande bestämmer dig att sluta använda den så försvinner färgen stegvis på olika ställen och man blir lite fläckig. Ganska tråkigt då det ser väldigt fint ut udner tiden man använder den. Något jag även upptäckte när jag använde dem var att båda är ganska feta för hyn och om man väljer att använda den i ansiktet (ja, det ser ju knäppt ut annars) så blir hyn också ganska fet och finnig lätt. :( Trist men kan vara väldigt nyttigt att veta! Ett tips är att använda en brun utan sol lotion speciellt för ansiktet istället för att använda den vanliga feta. :)

2007-01-29 @ 20:17:21
URL: http://ohme.blogg.seblogg.se
Postat av: Beth

Helle: Tack för de tipsen! Tänkte också på det där med bus-lotion för ansiktet, du vet möjligtvis inte någon som säljer dessa?

2007-01-29 @ 21:57:30
URL: http://bettebett.blogg.se
Postat av: anna

jag tycker den är jätte bra, min hud är silkes len och man ser naturligt brun ut, utan fläckar, en tio poängare =)

2007-01-30 @ 13:55:49
URL: http://declaar.blogg.se
Postat av: caroline

jag använder dove, summer glow ! den trivs jag med. den är bäst ;D

2007-01-30 @ 19:34:25
URL: http://www.everythingaboutme.blogg.se
Postat av: Trondlene

Wow Pete, what an amazing new site you have now; great therapy and loads to contemplate. Thanks for building my new art/design site - can not wait to see the end result.

2009-08-05 @ 10:01:26
URL: http://trondlene.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar (reklam raderas direkt!):

Trackback