Marie Antoinette

Igår var jag och såg Marie Antoinette och.. den var helt fantastisk. Visst, den var lite knäpp - men det gjorde den mer verklighetstrogen tror jag (vilket är bra, då den är verklighetsbaserad).
Sån härlig miljö, och så mycket kläder det fanns. Så överdådigt, men det gjorde den bara ännu bättre. Måste säga att man får en helt annan syn på Marie Antoinette genom denna filmen, än när man läser om henne i historie-böckerna.
Jag älskade också hur dem bröt av med rockmusik till allt det här som verkligen skriker barock.

Och för mig som har en sån svaghet för solfjädrar (speciellt då),
så kan jag inte med att ge filmen något annat än 5/5 i betyg.


Den som inte har sett denna filmen, har missat någonting!
(hittade inte någon trailer utan fransk textning/franskt tal.
Men här talar de i alla fall engelska, så man fattar ändå.)



Kommentarer
Postat av: Ellis

GLAD PÅSK!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar (reklam raderas direkt!):

Trackback