Harry Potter - en del av min uppväxt

FenixordenJag har aldrig tidigare gråtit för en bok. Förräns nu. När jag tänker på det så har jag heller aldrig skrattat så mycket för en bok, av en bok, till en bok  som för, av, till J.K Rowlings femte bok om Harry James Potter. En bok som framkallar känslor.

I Fenixorden går Harry sitt femte år (av sju) på trollkars- / häx- skolan Hogwarts. Femte året innebär GET- examen, vilken i sin tur innebär ännu lite mer ansträgning åt studierna.

Under sommaren (och också en bit in på höst- terminen) utger till exempel The Daily Prophet Harry som en komplett idiot, en mytoman, en sjuk pojke. Något som självklart tär lite extra på Harry, då till och med en av hans kompisar går på smörjan som skrivs i tidningarna.

Men Harry vet, vare sig tidningarna vill tro eller ej, att Voldemort är tillbaka och en order bildas för att hindra Voldemort från att göra det han vill mest av allt. Döda Harry Potter.

Harry Potter har blivit en del av min uppväxt, och Hogwarts nästan som ett andra hem. Egentligen gillar jag inte alls fantasy, men Potter- böckerna är verkligen one of the kind. Det finns bara en sak som gör mig riktigt besviken med de här böckerna: att allt i dem inte finns i verkligheten
(vad händer sedan när sista boken har kommit ut, är min uppväxt slut då?)


Ursäkta för den mycket trötta recensionen. Det får duga. Vad jag vill säga med den är i alla fall att ALLA MÅSTE LÄSA HARRY POTTER. Det borde bli obligatoriskt.

Kommentarer
Postat av: em

Jag grät också, super mkt efter dendär boken. Var deppig hela kvällen.. Sen gick det upp för mig att det inte är "for real", men ändå.

Postat av: em

Fast Halvblodsprinsen är ännu sorgligare.

2007-02-07 @ 20:17:38
URL: http://emmamarielle.blogg.se
Postat av: Ellis

Åh jag älskar verkligen också harry potter,en del av min uppväxt med...det är något speciellt med dom böckerna... är så sjukt sugen nu på att läsa om halvblodsprinsen igen att jag ska nog ta och göra det nu haha!

2007-02-07 @ 22:25:54
URL: http://ellisellis.webblogg.se
Postat av: agnes

du är inte ensam, Jag väntar fortfarande på ett brev från hogwarts, i hopp om att det kanske bara är 3 år försenat^^

2007-02-07 @ 23:16:21
Postat av: Beth

Agnes: Shit vad glad man hade blivit om det kom en uggla mitt på ljusa dagen med ett litet brev. Oj och jösses... (drömmer vidare)

2007-02-08 @ 07:10:53
URL: http://bettebett.blogg.se
Postat av: Evelina

jag måste bara hålla med dej! kommer börja storgråta när jag läst klart den sista boken! kram

2007-02-08 @ 17:19:32
URL: http://evelinasshopping.blogg.se
Postat av: Sofie

Jag gillar också Harry Potter böckerna, de bästa böckerna jag läst. Men jag tycker att det är ganska häftigt att de faktiskt skulle kunna vara verkligt,(fast jag vet att det inte är det) tänk om jag bara är en mugglare, som inte vet om trollkarlsvärlden? : D / Sofie : )

2007-02-08 @ 20:19:14
Postat av: Mia

"Halvblodsprinsen" fick mig nästan att ja, jag vet inte vad! När jag hade läst ut den "slog" jag min kompis och hon och jag gick bredvid varandra och sörjde oss som om en riktig människa gått bort.

Dessa böcker är bäst!! Gillar inte heller fantasy annras, men detta är för bra för att vara sant.

2007-02-09 @ 19:50:04
URL: http://mimias.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar (reklam raderas direkt!):

Trackback