Har du läst Stargirl?

adsdasdaNär skolan börjar igen på måndag skall denna boken vara utläst. Jag och ett par fler människor i klassen läser denna bok i engelskan, som heter Stargirl och är skriven av Jerry Spinelli. Någon som har läst den? Kanske?

I alla fall. I början av boken fick jag inget sammanhang. Och jag är ju inte överbra på engelska direkt, så det kanske inte är så konstigt. Men något som är konstigt däremot är boken själv. I ena sekunden snackas det om ukulele i bamba, och i andra snackas det om skelett? Fast detta var i och för sig i början av boken när jag fortfarande var ganska ointresserad och inte gav boken den uppmärksamhet man skall ge en bok för att den skall bli bra.

Nu velar jag. Sorry. I alla fall känns den lite bättre nu när jag kommit in i den lite. Men den är nog den knäppaste bok jag någonsin läst. Fortfarande.

Kommentarer
Postat av: Vegardhermine

Great idea make it site. Thank you.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar (reklam raderas direkt!):

Trackback